Spis treści wydania drukowanego
Artykuły
Wycinanki
W załączniku znajduje się komplet wycinanek potrzebnych do wykonania większości zadań z 21 numeru czasopisma Strefa Logopedy.Wybrane ćwiczenia lewopółkulowe w służbie logopedii
Ćwiczenia lewopółkulowe - dodatkowy materiał
Zapraszam do zapozania się z dodatkowymi matreiałami do ćwiczeń. Zestawy zadań nie zostały opublikowane w magazynie, jest specjalnym dodatkiem dla Czytelników.28. Szeregi atematyczne pięcioelementowe: zmiana położenia elementów względem siebie, zwiększająca się liczba elementów
Cel: doskonalenie umiejętności uzupełniania szeregów pięcioelementowych atematycznych.27. Szeregi atematyczne czteroelementowe: stopniowe domykanie obrazka
Cel: doskonalenie umiejętności uzupełniania szeregów czteroelementowych atematycznych.26. Szeregi atematyczne pięcioelementowe: zmiana położenia elementów względem siebie, zwiększająca się liczba elementów
Cel: doskonalenie umiejętności kontynuowania szeregów pięcioelementowych atematycznych.25. Szeregi atematyczne czteroelementowe: stopniowe domykanie obrazka
Cel: doskonalenie umiejętności kontynuowania szeregów czteroelementowych atematycznych24. Szeregi atematyczne pięcioelementowe: zmiana położenia elementów względem siebie
Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania szeregów pięcioelementowych atematycznych.23. Szeregi atematyczne pięcioelementowe: zmiana położenia elementów względem siebie, zwiększająca się liczba elementów
Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania szeregów pięcioelementowych atematycznych.22. Szeregi atematyczne czteroelementowe: stopniowe domykanie obrazka
Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania szeregów czteroelementowych atematycznych.21. Szeregi atematyczne czteroelementowe: stopniowe domykanie obrazka
Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania szeregów czteroelementowych atematycznych.20. Szeregi tematyczne pięcioelementowe: zwiększanie liczby elementów, zmiana położenia elementów względem siebie, przedstawiające ruch, zwiększająca się szerokość, zmniejszająca się wysokość
Cel: doskonalenie umiejętności uzupełniania szeregów pięcioelementowych tematycznych.19. Szeregi tematyczne pięcioelementowe: rosnąca i malejąca wielkość, rosnąca intensywność barwy, stopniowe domykanie obrazka
Cel: doskonalenie umiejętności uzupełniania szeregów pięcioelementowych tematycznych.18. Szeregi tematyczne pięcioelementowe: zwiększanie liczby elementów, zmiana położenia elementów względem siebie, przedstawiające ruch, zwiększająca się szerokość, zmniejszająca się wysokość
Cel: doskonalenie umiejętności kontynuowania szeregów pięcioelementowych tematycznych.17. Szeregi tematyczne pięcioelementowe: rosnąca i malejąca wielkość, rosnąca intensywność barwy, stopniowe domykanie obrazka
Cel: doskonalenie umiejętności kontynuowania szeregów pięcioelementowych tematycznych.16. Szeregi tematyczne pięcioelementowe: przedstawiające ruch, zwiększająca się szerokość, zmniejszająca się wysokość
Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania szeregów pięcioelementowych tematycznych.15. Szeregi tematyczne pięcioelementowe: zwiększanie liczby elementów, zmiana położenia elementów względem siebie, przedstawiające ruch
Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania szeregów pięcioelementowych tematycznych.14. Szeregi tematyczne pięcioelementowe: stopniowe domykanie obrazka
Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania szeregów pięcioelementowych tematycznych13. Szeregi tematyczne pięcioelementowe: rosnąca i malejąca wielkość, rosnąca intensywność barwy
Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania szeregów pięcioelementowych tematycznych.12. Sekwencje atematyczne trzyelementowe
Cel: doskonalenie umiejętności uzupełniania sekwencji trzyelementowych atematycznych11. Sekwencje tematyczne trzyelementowe
Cel: doskonalenie umiejętności uzupełniania sekwencji trzyelementowych tematycznychPORADY LOGOPEDY PRAKTYKA
Dlaczego do prowadzonej terapii logopedycznej warto włączyć ćwiczenia sekwencji ruchowych? W jaki sposób to zrobić?10. Sekwencje atematyczne trzyelementowe
Cel: doskonalenie umiejętności kontynuowania sekwencji trzyelementowych atematycznych9. Sekwencje tematyczne trzyelementowe
Cel: doskonalenie umiejętności kontynuowania sekwencji trzyelementowych tematycznych8. Sekwencje atematyczne trzyelementowe
Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania sekwencji trzyelementowych atematycznych7. Sekwencje tematyczne trzyelementowe
Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania sekwencji trzyelementowych tematycznych.6. Sekwencje atematyczne dwuelementowe
Cel: doskonalenie umiejętności uzupełniania sekwencji dwuelementowych atematycznych5. Sekwencje tematyczne dwuelementowe
Cel: doskonalenie umiejętności uzupełniania sekwencji dwuelementowych tematycznych.4. Sekwencje atematyczne dwuelementowe
Cel: doskonalenie umiejętności kontynuowania sekwencji dwuelementowych atematycznych3. Sekwencje tematyczne dwuelementowe
Cel: doskonalenie umiejętności kontynuowania sekwencji dwuelementowych tematycznych.2. Sekwencje atematyczne dwuelementowe
Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania sekwencji dwuelementowych atematycznych1. Sekwencje tematyczne dwuelementowe
Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania sekwencji dwuelementowych tematycznych."MOWA ZACZYNA SIĘ W GŁOWIE – NIE W BUZI”. WYBRANE ĆWICZENIA LEWOPÓŁKULOWE W SŁUŻBIE LOGOPEDII
Mowa to umiejętność, która pojawia się i doskonali wraz z rozwojem. Dziecko rosnąc, poznaje język swojego otoczenia i stopniowo staje się jego coraz bardziej świadomym i doświadczonym użytkownikiem. Niekiedy jednak rozwój mowy przebiega z opóźnieniem lub jest zaburzony. W takich sytuacjach konieczne jest wsparcie językowego rozwoju dziecka, a wśród licznych oddziaływań terapeutycznych warto zastosować ćwiczenia stymulujące pracę lewej półkuli mózgu. Różnorodne zaburzenia w aspekcie sekwencyjnego odbioru i przetwarzania bodźców dźwiękowych mogą mieć istotny wpływ na percepcję i produkcję wypowiedzi językowych. Niniejszy artykuł traktuje o wybranych aktywnościach, których przebieg ściśle związany jest z funkcjonowaniem lewej półkuli: sekwencjonowanie, szeregowanie i kategoryzowanie. To aktywności powiązane z kształtowaniem się w umyśle linearnego przetwarzania bodźców, dostrzegania, porządkowania i stosowania reguł, tak istotnych w nabywaniu i sprawnym posługiwaniu się językiem.
Aktualnie przeglądasz
Kwiecień 2021 - Nr 25