Spis treści wydania drukowanego

Artykuły

  • Wycinanki

    W załączniku znajduje się komplet wycinanek potrzebnych do wykonania większości zadań z 21 numeru czasopisma Strefa Logopedy.
  • Wybrane ćwiczenia lewopółkulowe w służbie logopedii

  • Ćwiczenia lewopółkulowe - dodatkowy materiał

    Zapraszam do zapozania się z dodatkowymi matreiałami do ćwiczeń. Zestawy zadań nie zostały opublikowane w magazynie, jest specjalnym dodatkiem dla Czytelników. 
  • 28. Szeregi atematyczne pięcioelementowe: zmiana położenia elementów względem siebie, zwiększająca się liczba elementów

    Cel: doskonalenie umiejętności uzupełniania szeregów pięcioelementowych atematycznych.
  • 27. Szeregi atematyczne czteroelementowe: stopniowe domykanie obrazka

    Cel: doskonalenie umiejętności uzupełniania szeregów czteroelementowych atematycznych.
  • 26. Szeregi atematyczne pięcioelementowe: zmiana położenia elementów względem siebie, zwiększająca się liczba elementów

    Cel: doskonalenie umiejętności kontynuowania szeregów pięcioelementowych atematycznych.
  • 25. Szeregi atematyczne czteroelementowe: stopniowe domykanie obrazka

    Cel: doskonalenie umiejętności kontynuowania szeregów czteroelementowych atematycznych
  • 24. Szeregi atematyczne pięcioelementowe: zmiana położenia elementów względem siebie

    Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania szeregów pięcioelementowych atematycznych.
  • 23. Szeregi atematyczne pięcioelementowe: zmiana położenia elementów względem siebie, zwiększająca się liczba elementów

    Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania szeregów pięcioelementowych atematycznych.
  • 22. Szeregi atematyczne czteroelementowe: stopniowe domykanie obrazka

    Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania szeregów czteroelementowych atematycznych.
  • 21. Szeregi atematyczne czteroelementowe: stopniowe domykanie obrazka

    Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania szeregów czteroelementowych atematycznych.
  • 20. Szeregi tematyczne pięcioelementowe: zwiększanie liczby elementów, zmiana położenia elementów względem siebie, przedstawiające ruch, zwiększająca się szerokość, zmniejszająca się wysokość

    Cel: doskonalenie umiejętności uzupełniania szeregów pięcioelementowych tematycznych.
  • 19. Szeregi tematyczne pięcioelementowe: rosnąca i malejąca wielkość, rosnąca intensywność barwy, stopniowe domykanie obrazka

    Cel: doskonalenie umiejętności uzupełniania szeregów pięcioelementowych tematycznych.
  • 18. Szeregi tematyczne pięcioelementowe: zwiększanie liczby elementów, zmiana położenia elementów względem siebie, przedstawiające ruch, zwiększająca się szerokość, zmniejszająca się wysokość

    Cel: doskonalenie umiejętności kontynuowania szeregów pięcioelementowych tematycznych.
  • 17. Szeregi tematyczne pięcioelementowe: rosnąca i malejąca wielkość, rosnąca intensywność barwy, stopniowe domykanie obrazka

    Cel: doskonalenie umiejętności kontynuowania szeregów pięcioelementowych tematycznych.
  • 16. Szeregi tematyczne pięcioelementowe: przedstawiające ruch, zwiększająca się szerokość, zmniejszająca się wysokość

    Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania szeregów pięcioelementowych tematycznych.
  • 15. Szeregi tematyczne pięcioelementowe: zwiększanie liczby elementów, zmiana położenia elementów względem siebie, przedstawiające ruch

    Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania szeregów pięcioelementowych tematycznych.
  • 14. Szeregi tematyczne pięcioelementowe: stopniowe domykanie obrazka

    Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania szeregów pięcioelementowych tematycznych
  • 13. Szeregi tematyczne pięcioelementowe: rosnąca i malejąca wielkość, rosnąca intensywność barwy

    Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania szeregów pięcioelementowych tematycznych.
  • 12. Sekwencje atematyczne trzyelementowe

    Cel: doskonalenie umiejętności uzupełniania sekwencji trzyelementowych atematycznych
  • 11. Sekwencje tematyczne trzyelementowe

    Cel: doskonalenie umiejętności uzupełniania sekwencji trzyelementowych tematycznych
  • PORADY LOGOPEDY PRAKTYKA

    Dlaczego do prowadzonej terapii logopedycznej warto włączyć ćwiczenia sekwencji ruchowych? W jaki sposób to zrobić?
  • 10. Sekwencje atematyczne trzyelementowe

    Cel: doskonalenie umiejętności kontynuowania sekwencji trzyelementowych atematycznych
  • 9. Sekwencje tematyczne trzyelementowe

    Cel: doskonalenie umiejętności kontynuowania sekwencji trzyelementowych tematycznych
  • 8. Sekwencje atematyczne trzyelementowe

    Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania sekwencji trzyelementowych atematycznych
  • 7. Sekwencje tematyczne trzyelementowe

    Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania sekwencji trzyelementowych tematycznych.
  • 6. Sekwencje atematyczne dwuelementowe

    Cel: doskonalenie umiejętności uzupełniania sekwencji dwuelementowych atematycznych
  • 5. Sekwencje tematyczne dwuelementowe

    Cel: doskonalenie umiejętności uzupełniania sekwencji dwuelementowych tematycznych.
  • 4. Sekwencje atematyczne dwuelementowe

    Cel: doskonalenie umiejętności kontynuowania sekwencji dwuelementowych atematycznych
  • 3. Sekwencje tematyczne dwuelementowe

    Cel: doskonalenie umiejętności kontynuowania sekwencji dwuelementowych tematycznych.
  • 2. Sekwencje atematyczne dwuelementowe

    Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania sekwencji dwuelementowych atematycznych
  • 1. Sekwencje tematyczne dwuelementowe

    Cel: doskonalenie umiejętności naśladowania sekwencji dwuelementowych tematycznych.
  • "MOWA ZACZYNA SIĘ W GŁOWIE – NIE W BUZI”. WYBRANE ĆWICZENIA LEWOPÓŁKULOWE W SŁUŻBIE LOGOPEDII

    Mowa to umiejętność, która pojawia się i doskonali wraz z rozwojem. Dziecko rosnąc, poznaje język swojego otoczenia i stopniowo staje się jego coraz bardziej świadomym i doświadczonym użytkownikiem. Niekiedy jednak rozwój mowy przebiega z opóźnieniem lub jest zaburzony. W takich sytuacjach konieczne jest wsparcie językowego rozwoju dziecka, a wśród licznych oddziaływań terapeutycznych warto zastosować ćwiczenia stymulujące pracę lewej półkuli mózgu. Różnorodne zaburzenia w aspekcie sekwencyjnego odbioru i przetwarzania bodźców dźwiękowych mogą mieć istotny wpływ na percepcję i produkcję wypowiedzi językowych. Niniejszy artykuł traktuje o wybranych aktywnościach, których przebieg ściśle związany jest z funkcjonowaniem lewej półkuli: sekwencjonowanie, szeregowanie i kategoryzowanie. To aktywności powiązane z kształtowaniem się w umyśle linearnego przetwarzania bodźców, dostrzegania, porządkowania i stosowania reguł, tak istotnych w nabywaniu i sprawnym posługiwaniu się językiem.

Aktualnie przeglądasz

Kwiecień 2021 - Nr 25
APA 25 okladka.300_Page_1