Spis treści wydania drukowanego

Artykuły

  • TROPICIELE GŁOSKI Ć

  • 1. Ćwiczenie słuchowe

    Cel: Wysłuchiwanie głoski [ć] w wyrazach.Polecenie: Posłuchaj nazw obrazków i otocz pętlą te, w których usłyszysz głoskę [ć].
  • 2. Gdzie słyszysz głoskę [ć] ?

    Cel: Wysłuchiwanie miejsca głoski [ć] w wyrazach. Polecenie: Otocz pętlą obrazki, w nazwie których usłyszysz głoskę [ć] i poprowadź kolorowymi liniami do odpowiednich plecaków.
  • 3. Tęczowe ć

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w izolacji.Polecenie:1. Wskaż każdą literę ć w tym samym kolorze i prawidłowo przeczytaj.2. Przeczytaj jeszcze raz każdą literę ć i otocz pętlą w tym samym kolorze.
  • 4. Literowa rozsypanka

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w izolacji.Polecenie:1. Odszukaj wszystkie litery ć, poprawnie przeczytaj i pokoloruj po śladzie.2. Przeczytaj jeszcze raz każdą literę ć i otocz pętlą.3. Czytając kolejny raz na głos każdą literę ć, połącz je ze sobą kolorową linią.
  • 5. Kocie figle

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w nagłosie sylab otwartych.Polecenie:1. Koty lubią bawić się kłębkami wełny. Przeczytaj sylaby napisane przy kotach i sylaby przy kłębkach.2. Połącz koty i kłębki z takimi samymi sylabami, a potem przeczytaj pary sylab.
  • 6. Tworzymy sylaby

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w nagłosie sylab.Polecenie: Do każdego ci dopisz po jednej samogłosce : a, a, e, e, o, o, u, u, ą, ą, ę, ę, a potem przeczytaj powstałe sylaby.
  • 7. Kolorowe sylaby

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] między samogłoskami.Polecenie:1. Wskaż sylaby w tym samym kolorze i prawidłowo przeczytaj.2. Odszukaj i przeczytaj wszystkie sylaby, które na początku mają taką samą literę, np. a, potem e, itd.
  • 8. Zaczarowany ogród

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w wygłosie sylab.Polecenie: W ogrodzie ukryło się 12 sylab, znajdź je wszystkie i prawidłowo przeczytaj.
  • 9. Wśród gwiazd

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w wygłosie sylab.Polecenie: Połącz każdą samogłoskę z literą ć i przeczytaj powstałe sylaby
  • GRA „MEMORY”

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w wyrazach.Polecenie: Gra jest przeznaczona dla 2–3 osób. Wytnij obrazki. Potasuj karty i rozłóż na stole obrazkami do dołu. Zaczyna najmłodszy gracz. Każdy na przemian odkrywa dwie wybrane karty, pokazuje i nazywa. Kto odkryje parę takich samych kart, zabiera je ze stołu. Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej par.
  • CZĘŚĆ TEORETYCZNA - Charakterystyka głoski [ć], diagnoza i terapia zaburzeń jej artykulacji

    Głoska [ć] obok głosek [ś], [ź], [ʒ́] należy do szeregu głosek ciszących. Ten zazwyczaj pojawia się w rozwoju artykulacji wcześnie, a jego użycie powinno zostać utrwalone do końca trzeciego roku życia1. Głoski szeregu ciszącego zdecydowanie rzadziej wymagają korekcji niż głoski szeregów szumiącego i syczącego. Na pewnym etapie rozwoju artykulacji ich frekwencja w mowie jest bardzo duża, a ich brzmienie kojarzy się dorosłym z mową małego dziecka. W niniejszej publikacji czytelnik znajdzie kompletne informacje potrzebne do diagnozy i rozpoczęcia terapii wymowy głoski [ć].
  • 10. Kalejdoskop obrazkowy I

    Cel: Utrwalenie wymowy głoski [ć] w nagłosie wyrazów.Polecenie: Nazwij prawidłowo obrazki.
  • 11. Pełen słój

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w nagłosie wyrazów.Polecenie: Przeczytaj sylaby znajdujące się w słoju.
  • 12. Cicho – Cichutko

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w nagłosie wyrazów.Polecenie:1. Przeczytaj przymiotniki i przysłówki w stopniu równym, wyższym i najwyższym.
  • 13. Kalejdoskop obrazkowy II

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w śródgłosie wyrazów.Polecenie: Nazwij prawidłowo obrazki.
  • 14. Co to za ptak?

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w śródgłosie wyrazów.Polecenie: Połącz kropki i wpisz w okienka nazwę ptaka.
  • 15. Zdrobnienia

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w śródgłosie wyrazów.Polecenie:1. Posłuchaj odczytywanych przez logopedę wyrazów z lewej kolumny. Utwórz i zapisz ich zdrobnienia.
  • 16. Ptasie ciekawostki

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w śródgłosie wyrazów.
  • 17. Kalejdoskop obrazkowy III

    Cel: Utrwalenie wymowy głoski [ć] w wygłosie wyrazów.Polecenie: Nazwij prawidłowo obrazki.
  • 18. Serduszka

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w wygłosie wyrazów.Polecenie: Przeczytaj jednosylabowe wyrazy w serduszkach. Pamiętaj, że litery dź na końcu wyrazów to głoska [ć].
  • 20. Ratownik i myśliwy

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w wygłosie wyrazów.Polecenie: Odpowiedz na pytania, a odpowiedzi (czasowniki) wpisz do diagramów. Widoczne litery w diagramie to pierwsze litery haseł.
  • 19. Co lubią robić indyki?

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w wygłosie wyrazów.Polecenie: Posłuchaj pierwszej części zdania, którą przeczyta logopeda. Następnie odszukaj w prawej kolumnie wyraz, który pasuje do jego zakończenia. Przeczytaj go i połącz.
  • 21. Wicie wianków

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w wygłosie wyrazów.Polecenie: Połącz pasujące do siebie wyrazy i przeczytaj utworzone wyrażenia.
  • 22. Ćma na paproci

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w wyrazach.Polecenie:1. Połącz kropki i dowiedz się co zostało ukryte na obrazku.
  • 24. Krzyżówka I

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w wyrazach.Polecenie:1. Rozwiąż krzyżówkę.2. Litery z pól oznaczonych numerami wpisz do okienek i przeczytaj rozwiązanie.
  • 25. Krzyżówka II

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w wyrazach.Polecenie:1. Rozwiąż krzyżówkę.2. Litery z pól oznaczonych numerami wpisz do okienek i przeczytaj rozwiązanie.
  • 26. Przeciwieństwa

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w wyrazach.Polecenie:Wersja łatwiejsza: Logopeda czyta wyraz z lewej kolumny. Dziecko czyta wyraz z prawej kolumny.Wersja trudniejsza: Logopeda czyta wyraz z lewej kolumny, zakrywa prawą, a dziecko zgaduje przeciwieństwo.
  • 27. Cień bociana

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w parach wyrazów.Polecenie:1. Wskaż na każdego bociana i powiedz „bocian”, a potem na każdy cień i powiedz „cień”.2. Przyjrzyj się uważnie, wskaż bociany, które mają takie same cienie i połącz.
  • 28. Jaki, jaka, jakie?

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w parach wyrazów.Polecenie:1. Odczytaj pary wyrazów: ciemny kącik, ciemny cień, itd.2. Odszukaj i wskaż pasujący do każdej pary wyrazów obrazek i powtórz wyrażenie.
  • 29. Chodźmy na polanę

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w zdaniach.Polecenie: Przeczytaj zdania. 
  • 30. Co lubisz ?

    Polecenie: Przeczytaj wyrazy w ramce, a potem podkreśl te, które są odpowiedzią na pytanie do ciebie: „Co lubisz robić?” 
  • 31. Obrazki i zdania z dwoma głoskami [ć]

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w zdaniach.Polecenie: Przeczytaj prawidłowo zdania i pokoloruj rysunki.
  • 32. Obrazki i zdania z trzema głoskami [ć]

    Polecenie: Przeczytaj prawidłowo zdania i pokoloruj rysunki.
  • 33. Rozsypanka

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w zdaniach.Polecenie: Z rozsypanki wyrazowej ułóż i zapisz zdania.
  • 34. Hobby Gucia

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w zdaniach.Polecenie: Przeczytaj uważnie opowiadanie. Pamiętaj o prawidłowej wymowie.
  • 35. ŁĄKA

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w zdaniach.Polecenie: Przeczytaj opowiadanie. Pamiętaj o prawidłowej wymowie
  • 36. Ciuchcia

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ć] w zdaniach.Polecenie:Przeczytaj rymowankę i naucz się jej na pamięć.
  • ZBIÓR WYRAZÓW

Aktualnie przeglądasz

Listopad 2020 - Nr 20
APA 20 okladka.300_Page_1