Spis treści wydania drukowanego

Artykuły

  • 41. Metafory

    1. Przeczytaj poniższe zdania.2. Dopasuj do sytuacji podane metafory
  • 40. Rodziny wyrazów – cz. 2

    1. Przeczytaj wyrazy.2. Połącz je w rodziny wyrazów.
  • 39. Rodziny wyrazów – cz. 1

    1. Przeczytaj wyrazy.2. Połącz je w rodziny wyrazów.
  • 38. Formy gramatyczne – miejscownik

    Przeczytaj zdania wstawiając nazwy przedmiotów w odpowiedniej formie.
  • 37. Formy gramatyczne – narzędnik

    Przeczytaj zdania wstawiając nazwy przedmiotów w odpowiedniej formie.
  • 36. Formy gramatyczne – celownik

    Przeczytaj zdania wstawiając nazwy przedmiotów w odpowiedniej formie.
  • 35. Formy gramatyczne – dopełniacz

    Przeczytaj zdania wstawiając nazwy przedmiotów w odpowiedniej formie.
  • 34. Wykreślanka – czynności

    1. Znajdź ukryte w diagramie nazwy czternastu czynności (ukryte pionowo i poziomo).2. Do każdej czynności dopisz określenie, np.: biegać – szybko3. Z każdym odnalezionym wyrazem ułóż zdanie.
  • 33. Osoby i ich atrybuty

    1. Nazwij przedstawicieli zawodów, którzy są na zdjęciach. Powiedz, czym zajmują się te osoby.2. Połącz osoby z odpowiednim atrybutem, potrzebnym im w pracy.3. Nazwij worki ze słowami.4. Pomyśl, co jeszcze mogłoby się znaleźć w tych workach.
  • 32. Ćwiczenie słuchowej pamięci słownej

    1. Posłuchaj i zapamiętaj jak najwięcej wyrazów.2. Powtórz to, co pamiętasz.3. Ponumeruj zdjęcia w odpowiedniej kolejności.
  • 31. Kategorie

    Uzupełnij worki z wymienionymi kategoriami.
  • 30. Co nie pasuje?

    1. Przeczytaj wyrazy w workach.2. Wykreśl ten, który nie pasuje do pozostałych.3. Wyjaśnij, dlaczego nie pasuje.4. Podaj pojęcie ogólne, którym nazwiesz pozostałe wyrazy
  • 29. Uogólnianie – obrazki

    1. Nazwij przedmioty znajdujące się w workach.2. Podaj ogólne pojęcie, którym możesz nazwać wszystko to, co się znajduje wewnątrz worka.3. Powiedz, co jeszcze mogłoby się znaleźć w workach.
  • 28. Uogólnianie

    1. Przeczytaj wyrazy w workach.2. Podaj ogólne pojęcie, którym możesz nazwać wszystko to, co się znajduje wewnątrz worka.3. Pomyśl i powiedz, co jeszcze mogłoby się znaleźć w workach.
  • 27. Klasyfikowanie – obrazki

    1. Połącz obrazki z odpowiednim workiem.2. Pomyśl, co jeszcze mogłoby się znaleźć w tych workach.
  • 26 . Klasyfikowanie

    Przeczytaj wyrazy i dopasuj je do odpowiedniej kategorii.
  • 25. Skojarzenia obrazkowe – pory roku

    1. Przyporządkuj zdjęcia do odpowiedniej pory roku.2. Zaznacz obrazki odpowiednim kolorem.
  • 24. Skojarzenia – pory roku (czasowniki)

      1. Przeczytaj wyrazy w ramce na środku.2. Dopasuj skojarzenia do odpowiedniej pory roku.3. Zapisz nazwę pory roku i wyrazy z nią związane w odpowiednim polu (kieruj się kolorem).
  • 23. Skojarzenia – pory roku (rzeczowniki)

    1. Przeczytaj wyrazy w ramce na środku.2. Dopasuj skojarzenia do odpowiedniej pory roku.3. Zapisz nazwę pory roku i wyrazy z nią związane w odpowiednim polu (kieruj się kolorem).
  • 22. Emocje – skojarzenia

    1. Przeczytaj nazwy emocji.2. Dopisz skojarzenia do każdej z nich.3. Dopasuj zdjęcie.
  • 21. Emocje w różnych sytuacjach

    1. Przeczytaj opisy sytuacji.2. Spróbuj określić, jaka emocja towarzyszyła osobie, która opowiada tę sytuację.3. Powiedz, jak Ty byś poczuł się w takiej sytuacji.4. Dopasuj zdjęcie do Twoich odczuć.
  • 20. Emocje

    1. Odczytaj wyrazy.2. Dopasuj zdjęcia do nazwy emocji.
  • 19. Memory – związki frazeologiczne cz. 2

    1. Wytnij zdjęcia i związki frazeologiczne wzdłuż zaznaczonych linii.2. Zagrajcie w memory.
  • 18. Związki frazeologiczne – sytuacje

    1. Przeczytaj opis sytuacji.2. Dopasuj związek frazeologiczny do opisywanej sytuacji. Przeredaguj zdanie wstawiając go w odpowiednie miejsce.3. Wybierz jeden związek i spróbuj przedstawić inną sytuację, w której poprawnie go użyjesz.
  • 17. Związki frazeologiczne

    1. Odszukaj znaczenie dosłowne i odmienne do dosłownego (frazeologizm). Zaznacz je tym samym kolorem.2. Dopasuj zdjęcie do związku frazeologicznego.
  • 16. Związki frazeologiczne – memory

    1. Wytnij zdjęcia i podpisy wzdłuż zaznaczonych linii.2. Zagraj w memory.
  • 15. Związki frazeologiczne

    1. Odszukaj znaczenie dosłowne i odmienne do dosłownego (frazeologizm). Zaznacz je tym samym kolorem.2. Dopasuj zdjęcie do związku frazeologicznego.
  • 14. Związki frazeologiczne

    1. W puste miejsca wstaw brakujące wyrazy (nazwy zwierząt na zdjęciach).2. Połącz związki frazeologiczne z opisanymi sytuacjami.
  • 13. Domino

    1. Wytnij obrazki wzdłuż przerywanych linii.2. Dobieraj do siebie zdjęcia, które mają taką samą nazwę, ale inne znaczenie.
  • 12. Homonimy

    1. Dopasuj po dwie odpowiedzi do poniższych pytań.2. Wyjaśnij śmieszność niektórych odpowiedzi.3. Wskaż, które obrazki pasują do tych stwierdzeń.
  • 11. Homonimy

    1. Do podanych wyrazów dopasuj odpowiednie zdjęcia.
  • 10. Homonimy – wyrazy, które mają wiele znaczeń

    1. Spośród podanych wyrazów wybierz te, które mają kilka znaczeń.2. Wypisz wyrazy, które wybrałeś.3. Podaj znaczenie wybranych wyrazów.
  • 9. Antonimy – czasowniki

    1. Dopasuj podpisy do zdjęć.2. Połącz wyrazy o przeciwnym znaczeniu.3. Ułóż zdania z wyrazami, które znajdują się w ramce.
  • 8. Memory – antonimy (przysłówki)

    Wytnij obrazki i zagraj w memory.
  • 7. Antonimy – przysłówki

    1. Rozwiąż krzyżówkę.2. Do każdego wyrazu z krzyżówki dopisz przeciwieństwo.3. Z każdą parą antonimów ułóż zdanie.
  • 6. Antonimy – przysłówki

    1. Dopasuj wyrazy do zdjęć.2. Połącz przeciwieństwa.3. Wybierz trzy z nich i ułóż z nimi zdania.
  • 5. Gra Piotruś – antonimy (przymiotniki)

    Wytnij wyrazy i zagraj w Piotrusia. Parę wyrazów stanowią przeciwieństwa.
  • 4. Antonimy – przymiotniki

    1. Wytnij wyrazy i zagraj w memory*. Parę wyrazów stanowią przeciwieństwa.2. Wyjaśnij, co to znaczy, że ktoś jest gruby, coś jest mokre itd.3. Powiedz, co może być stare, suche itd.
  • 3. Synonimy – przymiotniki

    1. Przeczytaj określenia znajdujące się w ramce.2. Do każdego zdjęcia dołącz trzy przymiotniki.
  • 2. Synonimy – czynności (czasowniki)

    1. Znajdź określenia pasujące do czynności na zdjęciach i wpisz je w wyznaczone miejsca.2. Zastanów się, jak można wykonywać poniższe czynności, np.: sprzątać – dokładnie. Podaj takie określenia.
  • 1. Synonimy – rzeczowniki

    1. Zakreśl kolorowymi pętlami wyrazy bliskoznaczne (wyrazy o podobnym znaczeniu).2. Wybierz po jednym wyrazie z każdego rzędu i ułóż z nimi zdania, np.: Tomek ma nowy zeszyt. Powiedz, z ilu słów składa się zdanie, które ułożyłeś?
  • ZESPÓŁ ASPERGERA

    Dlaczego uczeń z Zespołem Aspergera potrzebuje terapii logopedycznej? Jaka jest istota jego trudności komunikacyjnych? Na czym polega jego specyficzna mowa? Czym różni się kompetencja językowa od kompetencji komunikacyjnej? Jakie konsekwencje może mieć nieprzestrzeganie norm i zasad komunikacyjnych w kontekście ról społecznych: ucznia, kolegi. Poznaj sposoby na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych uczniów z Zespołem Aspergera. Zyskaj pewność, że pracujesz nad tym, co leży u podstaw deficytów.

Aktualnie przeglądasz

Marzec 2020 - Nr 12
APA 12 okladka_Page_1.72