Spis treści wydania drukowanego

Artykuły

  • Ćwiczenie 33. Mieszkanie Miłosza i Bartosza

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w zdaniach.Polecenie:1. Przeczytaj napisy na obrazku.2. Przeczytaj zdania.
  • Ćwiczenie 32. Szuwary

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w zdaniach.Polecenie:1. Nazwij rzeczy na obrazku.
  • Ćwiczenie 31. Wróżka

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w zdaniach.Polecenie:1. Przyjrzyj się obrazkowi, a potem przeczytaj zdania.
  • Ćwiczenie 30. Szkoła

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w zdaniach.Polecenie: Przyjrzyj się obrazkowi, a potem przeczytaj zdania.
  • Ćwiczenie 29. Co oni planują?

    Cel: utrwalanie wymowy głoski „sz” w zdaniach.Polecenie:1. Przeczytaj części zdań w lewej kolumnie, potem w prawej.2. Połącz ze sobą pasujące fragmenty zdań.
  • Ćwiczenie 28. Ptaszki

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w zdaniach.Polecenie:1. Wytnij obrazki wzdłuż linii przerywanych i przeczytaj nazwy ptaków.2. Gra memory dla 2–3 osób. Potasuj karty i rozłóż na stole obrazkami na dół. Zaczyna najmłodszy gracz. Każdy na przemian odsłania dwie wybrane karty, nazywa i pokazuje. Osoba, która odkryje parę takich samych kart, zabiera je ze stołu. Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej par.
  • Ćwiczenie 27. Gdzie oni mieszkają?

    Cel: Utrwalanie głoski „sz” w zdaniach.Polecenie:1. Przeczytaj imiona dzieci, a potem nazwy miast.2. Które miasta są ci znane?
  • Ćwiczenie 26. Okruszki dla myszek

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w zdaniach.Polecenie:1. Wskaż każdą myszkę i powiedz „myszka”.2. Połącz w pary takie same myszki.3. Otocz kółkiem każdy okruszek i powiedz „okruszek”.
  • Ćwiczenie 25. jaki, jaka, jakie?

    Cel: Utrwalanie głoski „sz” w parach wyrazów.Polecenie: Nazwij obrazki i dobierz odpowiednie określenie.
  • Ćwiczenie 24. Co kto robi?

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w parach wyrazów.Polecenie: Przeczytaj pary wyrazów, a potem połącz z pasującym obrazkiem.
  • Ćwiczenie 23. Ukryte wyrazy

    Cel: Utrwalanie głoski „sz” w wyrazach.Polecenie:1. Przeczytaj wyrazy.2. W każdym wyrazie ukrył się jeden lub więcej wyrazów, znajdź je.
  • Ćwiczenie 22. Zagadki

    Cel: Utrwalanie głoski „sz” w wyrazach.Polecenie: Z rozsypanki literowej ułóż wyrazy i napisz obok.
  • Ćwiczenie 21. Rośliny

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w wyrazach.Polecenie:1. Wytnij obrazki wzdłuż linii przerywanych.2. Przeczytaj nazwy roślin.
  • Ćwiczenie 19. Zwierzęta

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w wyrazach.Polecenie:1. Wytnij obrazki i kartoniki z nazwami gatunków wzdłuż linii przerywanych.2. Przeczytaj nazwy zwierząt.
  • Ćwiczenie 18. Portrety

    Cel: Utrwalanie głoski „sz” w wyrazach.Polecenie: Artysta malarz namalował portrety dzieci i dorosłych.
  • Ćwiczenie 17. Moda

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w wyrazach.Polecenie: Jesteś projektantem/projektantką mody. Naszkicowałeś/­łaś modne w tym sezonie ubrania.
  • Ćwiczenie 16. Zawody

    Cel: Utrwalanie głoski „sz” w wygłosie wyrazów.Polecenie:1. Wytnij karty wzdłuż linii przerywanych.2. Przyjrzyj się obrazkom i przeczytaj podpisy.
  • Teoria - Zbiór ćwiczeń do utrwalania głoski "sz"

    Co zrobić, gdy dziecko zniekształca brzmienie głoski ,,sz”? Co zrobić, gdy 5-letnie dziecko nie mówi głoski „sz”? Poznaj możliwe przyczyny, diagnozy, patomechanizmy. Dowiedz się, jak powstaje ,,sz”. Poznaj sposoby wywołania tej głoski. Wykorzystaj w swojej praktyce przykładowe ćwiczenia wynikające wprost z rodzaju trudności będących podłożem nieprawidłowej wymowy.
  • Ćwiczenie 15. Polecenia

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w wygłosie wyrazów.Polecenie: Przeczytaj wyrazy i połącz je z odpowiednim rysunkiem.
  • Ćwiczenie 14. Grusza

    Cel: Utrwalenie wymowy głoski „sz” w wygłosie sylab i wyrazów.Polecenie:1. Odszukaj po trzy gruszki z taką samą sylabą, przeczytaj, a potem pokoloruj:asz – na zielono, esz – na czerwono, osz – na żółto, usz – na różowo, ysz – na pomarańczowo, isz – na żółto-czerwono
  • Ćwiczenie 13. Kalejdoskop obrazkowy III

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w wygłosie wyrazów.Polecenie:1. Nazwij obrazki.
  • Ćwiczenie 12. Misz masz

    Cel: Utrwalenie wymowy głoski „sz” w śródgłosie wyrazów.Polecenie: Znajdź ukryte obrazki i nazwij je.
  • Ćwiczenie 11. Kalejdoskop obrazkowy II

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w śródgłosie wyrazówPolecenie:1. Nazwij prawidłowo obrazki.
  • Ćwiczenie 10. Egipska przygoda

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie wyrazów.Polecenie:1. Przeczytaj co jest napisane na poszczególnych poziomach piramid, zaczynając od czubka.2. Policz sylaby w wyrazach.3. Który z wyrazów ma mniej sylab niż pozostałe?
  • Ćwiczenie 9. Zielone jabłuszko

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie wyrazów.Polecenie:1. Nazwij obrazki, a potem przeczytaj wyrazy w jabłuszku.2. Połącz kolorowymi liniami wyrazy o takim samym znaczeniu.3. Obrysuj zielonym kolorem kontur jabłuszka.
  • Ćwiczenie 8. Kalejdoskop obrazkowy I

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie wyrazów.Polecenie:1. Nazwij prawidłowo obrazki.
  • Ćwiczenie 7. Samoloty

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w wygłosie sylab.Polecenie:1. Jesteś pilotem. Od słowa „start” łącz kropki na pasie startowym i przedłużaj fonację danej samogłoski do miejsca, gdzie samolot odrywa się od ziemi. Od „sz” łącz kropki i przedłużaj wymowę głoski szszsz…..2. Przeczytaj sylaby na samolotach.3. Pokoloruj samoloty.
  • Ćwiczenie 6. Czyje to budki?

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” między samogłoskami.Polecenie:1. Przeczytaj sylaby na ptaszkach, a potem na budkach.2. Połącz ptaszki i budki z takimi samymi sylabami, a potem przeczytaj utworzone pary
  • Ćwiczenie 5. Wakacje

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie sylab.Polecenie: Znajdź na obrazku 16 sylab, otocz pętlą i przeczytaj.
  • Ćwiczenie 4. Klocki

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie sylab otwartych.Polecenie:1. Dzieci w przedszkolu bawiły się klockami. Przeczytaj na nich sylaby.2. Pokoloruj klocki.
  • Ćwiczenie 3. Literowa rozsypanka

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w izolacji.Polecenie:1. Odszukaj „sz”, poprawnie przeczytaj i pokoloruj po śladzie.2. Przeczytaj jeszcze raz każde „sz” i otocz pętlą.3. Czytając kolejny raz „sz”, połącz ze sobą pętle kolorową linią.
  • Ćwiczenie 2. Trzy szkatułki

    Cel: Wysłuchiwanie miejsca głoski „sz” w wyrazach.Polecenie: Otocz pętlą i poprowadź kolorowymi liniami do szkatułek obrazki, w nazwie których usłyszysz głoskę „sz”:
  • Ćwiczenie 1. Ćwiczenie słuchowe

    Cel: Wysłuchiwanie głoski „sz” w wyrazach

Aktualnie przeglądasz

Grudzień 2019 - Nr 09
APA 9 okladka.300_Page_1