Spis treści wydania drukowanego
Artykuły
Ćwiczenie 33. Mieszkanie Miłosza i Bartosza
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w zdaniach.Polecenie:1. Przeczytaj napisy na obrazku.2. Przeczytaj zdania.Ćwiczenie 32. Szuwary
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w zdaniach.Polecenie:1. Nazwij rzeczy na obrazku.Ćwiczenie 31. Wróżka
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w zdaniach.Polecenie:1. Przyjrzyj się obrazkowi, a potem przeczytaj zdania.Ćwiczenie 30. Szkoła
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w zdaniach.Polecenie: Przyjrzyj się obrazkowi, a potem przeczytaj zdania.Ćwiczenie 29. Co oni planują?
Cel: utrwalanie wymowy głoski „sz” w zdaniach.Polecenie:1. Przeczytaj części zdań w lewej kolumnie, potem w prawej.2. Połącz ze sobą pasujące fragmenty zdań.Ćwiczenie 28. Ptaszki
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w zdaniach.Polecenie:1. Wytnij obrazki wzdłuż linii przerywanych i przeczytaj nazwy ptaków.2. Gra memory dla 2–3 osób. Potasuj karty i rozłóż na stole obrazkami na dół. Zaczyna najmłodszy gracz. Każdy na przemian odsłania dwie wybrane karty, nazywa i pokazuje. Osoba, która odkryje parę takich samych kart, zabiera je ze stołu. Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej par.Ćwiczenie 27. Gdzie oni mieszkają?
Cel: Utrwalanie głoski „sz” w zdaniach.Polecenie:1. Przeczytaj imiona dzieci, a potem nazwy miast.2. Które miasta są ci znane?Ćwiczenie 26. Okruszki dla myszek
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w zdaniach.Polecenie:1. Wskaż każdą myszkę i powiedz „myszka”.2. Połącz w pary takie same myszki.3. Otocz kółkiem każdy okruszek i powiedz „okruszek”.Ćwiczenie 25. jaki, jaka, jakie?
Cel: Utrwalanie głoski „sz” w parach wyrazów.Polecenie: Nazwij obrazki i dobierz odpowiednie określenie.Ćwiczenie 24. Co kto robi?
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w parach wyrazów.Polecenie: Przeczytaj pary wyrazów, a potem połącz z pasującym obrazkiem.Ćwiczenie 23. Ukryte wyrazy
Cel: Utrwalanie głoski „sz” w wyrazach.Polecenie:1. Przeczytaj wyrazy.2. W każdym wyrazie ukrył się jeden lub więcej wyrazów, znajdź je.Ćwiczenie 22. Zagadki
Cel: Utrwalanie głoski „sz” w wyrazach.Polecenie: Z rozsypanki literowej ułóż wyrazy i napisz obok.Ćwiczenie 21. Rośliny
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w wyrazach.Polecenie:1. Wytnij obrazki wzdłuż linii przerywanych.2. Przeczytaj nazwy roślin.Ćwiczenie 19. Zwierzęta
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w wyrazach.Polecenie:1. Wytnij obrazki i kartoniki z nazwami gatunków wzdłuż linii przerywanych.2. Przeczytaj nazwy zwierząt.Ćwiczenie 18. Portrety
Cel: Utrwalanie głoski „sz” w wyrazach.Polecenie: Artysta malarz namalował portrety dzieci i dorosłych.Ćwiczenie 17. Moda
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w wyrazach.Polecenie: Jesteś projektantem/projektantką mody. Naszkicowałeś/łaś modne w tym sezonie ubrania.Ćwiczenie 16. Zawody
Cel: Utrwalanie głoski „sz” w wygłosie wyrazów.Polecenie:1. Wytnij karty wzdłuż linii przerywanych.2. Przyjrzyj się obrazkom i przeczytaj podpisy.Teoria - Zbiór ćwiczeń do utrwalania głoski "sz"
Co zrobić, gdy dziecko zniekształca brzmienie głoski ,,sz”? Co zrobić, gdy 5-letnie dziecko nie mówi głoski „sz”? Poznaj możliwe przyczyny, diagnozy, patomechanizmy. Dowiedz się, jak powstaje ,,sz”. Poznaj sposoby wywołania tej głoski. Wykorzystaj w swojej praktyce przykładowe ćwiczenia wynikające wprost z rodzaju trudności będących podłożem nieprawidłowej wymowy.Ćwiczenie 15. Polecenia
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w wygłosie wyrazów.Polecenie: Przeczytaj wyrazy i połącz je z odpowiednim rysunkiem.Ćwiczenie 14. Grusza
Cel: Utrwalenie wymowy głoski „sz” w wygłosie sylab i wyrazów.Polecenie:1. Odszukaj po trzy gruszki z taką samą sylabą, przeczytaj, a potem pokoloruj:asz – na zielono, esz – na czerwono, osz – na żółto, usz – na różowo, ysz – na pomarańczowo, isz – na żółto-czerwonoĆwiczenie 13. Kalejdoskop obrazkowy III
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w wygłosie wyrazów.Polecenie:1. Nazwij obrazki.Ćwiczenie 12. Misz masz
Cel: Utrwalenie wymowy głoski „sz” w śródgłosie wyrazów.Polecenie: Znajdź ukryte obrazki i nazwij je.Ćwiczenie 11. Kalejdoskop obrazkowy II
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w śródgłosie wyrazówPolecenie:1. Nazwij prawidłowo obrazki.Ćwiczenie 10. Egipska przygoda
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie wyrazów.Polecenie:1. Przeczytaj co jest napisane na poszczególnych poziomach piramid, zaczynając od czubka.2. Policz sylaby w wyrazach.3. Który z wyrazów ma mniej sylab niż pozostałe?Ćwiczenie 9. Zielone jabłuszko
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie wyrazów.Polecenie:1. Nazwij obrazki, a potem przeczytaj wyrazy w jabłuszku.2. Połącz kolorowymi liniami wyrazy o takim samym znaczeniu.3. Obrysuj zielonym kolorem kontur jabłuszka.Ćwiczenie 8. Kalejdoskop obrazkowy I
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie wyrazów.Polecenie:1. Nazwij prawidłowo obrazki.Ćwiczenie 7. Samoloty
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w wygłosie sylab.Polecenie:1. Jesteś pilotem. Od słowa „start” łącz kropki na pasie startowym i przedłużaj fonację danej samogłoski do miejsca, gdzie samolot odrywa się od ziemi. Od „sz” łącz kropki i przedłużaj wymowę głoski szszsz…..2. Przeczytaj sylaby na samolotach.3. Pokoloruj samoloty.Ćwiczenie 6. Czyje to budki?
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” między samogłoskami.Polecenie:1. Przeczytaj sylaby na ptaszkach, a potem na budkach.2. Połącz ptaszki i budki z takimi samymi sylabami, a potem przeczytaj utworzone paryĆwiczenie 5. Wakacje
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie sylab.Polecenie: Znajdź na obrazku 16 sylab, otocz pętlą i przeczytaj.Ćwiczenie 4. Klocki
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w nagłosie sylab otwartych.Polecenie:1. Dzieci w przedszkolu bawiły się klockami. Przeczytaj na nich sylaby.2. Pokoloruj klocki.Ćwiczenie 3. Literowa rozsypanka
Cel: Utrwalanie wymowy głoski „sz” w izolacji.Polecenie:1. Odszukaj „sz”, poprawnie przeczytaj i pokoloruj po śladzie.2. Przeczytaj jeszcze raz każde „sz” i otocz pętlą.3. Czytając kolejny raz „sz”, połącz ze sobą pętle kolorową linią.Ćwiczenie 2. Trzy szkatułki
Cel: Wysłuchiwanie miejsca głoski „sz” w wyrazach.Polecenie: Otocz pętlą i poprowadź kolorowymi liniami do szkatułek obrazki, w nazwie których usłyszysz głoskę „sz”:Ćwiczenie 1. Ćwiczenie słuchowe
Cel: Wysłuchiwanie głoski „sz” w wyrazach
Aktualnie przeglądasz
Grudzień 2019 - Nr 09