Spis treści wydania drukowanego
Artykuły
- Logopedyczne badania przesiewowe w teorii i praktyceW jaki sposób prowadzić logopedyczne badania przesiewowe?Dowiedz się, jak sprawnie zorganizować logopedyczne badania przesiewowe w placówce oświatowej, uwzględniając badania uczniów, przekazywanie informacji nauczycielom i nawiązywaniekontaktów z rodzicami. Porównaj dostępne w Polsce narzędzia umożliwiające prowadzenie tychbadań. Zapoznaj się ze standardami postępowania podczas prowadzenia wstępnej oceny mowydziecka przez logopedów oraz inne osoby mogące przeprowadzić takie badanie (przedstawicieleśrodowisk edukacyjnych, personel medyczny).
- RymowankiCel: Ocena/ćwiczenie umiejętności łączenia wyrazów w pary ze względu na ich strukturę fonologiczno-fonetyczną (wyrazy rymujące się).
- Słuch fonemowy, analiza słuchowaCel: Ocena/ćwiczenie umiejętności różnicowania określonych głosek w wyrazie i oznaczania pozycji głoski w wyrazie.
- Synteza i analiza sylabowa i głoskowaCel: Ocena/ćwiczenie umiejętności dokonywania syntezy i analizy sylabowej oraz głoskowej wyrazów.
- Ćwiczenia aparatu artykulacyjnegoCel: Ocena sprawności aparatu artykulacyjnego (podczas badania)/usprawnianie aparatu artykulacyjnego (w trakcie terapii).
- Wyrażenia przyimkoweCel: Sprawdzanie użycia i rozumienia wyrażeń przyimkowych z przyimkami na, pod, w, do, obok, przed, za, nad.
- Formy fleksyjne – czasy czasownikówCel: Ocena użycia form czasu czasowników.
- Formy fleksyjne – przypadkiCel: Ocena użycia form przypadków rzeczowników wraz z przymiotnikami (w liczbie pojedynczej i liczbie mnogiej).
- KoloryCel: Ocena użycia i rozumienia nazw kolorów.
- Głoski opozycyjneCel: Ocena/ćwiczenie artykulacji głosek szeregu syczącego i szumiącego, a także głosek r, l w parach sylab oraz wyrazach zawierających głoski opozycyjne ssz, zż/rz, ccz, dzdż, rl.Dziecko powtarza pary sylab umieszczone na obrazkach.
- Kwestionariusz obrazkowyCel: Ocena artykulacji, orientacyjna ocena słownictwa czynnego.
- Polecenia proste i złożoneCel: Ocena rozumienia poleceń prostych i/lub złożonych. Można zacząć od poleceń złożonych. Jeżeli dziecko je rozumie – nie ma konieczności badania poleceń prostych.
- Historyjka obrazkowa „wakacje nad morzem”Cel: Ocena rozumienia tekstu mówionego.
- Historyjka obrazkowa „głodny pies”.Cel: Orientacyjna ocena możliwości poznawczych i umiejętności tworzenia wypowiedzi.
Aktualnie przeglądasz
Wrzesień 2019 - Nr 6

 
 
 
 




