Spis treści wydania drukowanego

Temat numeru

  • CZYM JEST DYKCJA?

    Na artykulację można spojrzeć szerzej niż tylko przez pryzmat różnicowania w opozycji: norma – zaburzenie. Także wymowa osób bez dyslalii i innych zaburzeń mowy bywa niekiedy trudna w odbiorze.

Artykuły

  • Konkurs dla logopedów

    Rozwiąż krzyżówkę. Wpisz wszystkie wyrazy w odpowiednie rubryki. Ułóż hasło z liter zapisanych w wyróżnionych kratkach i wyślij je (wraz ze swoim imieniem i nazwiskiem) e-mailem na adres: [email protected] do końca bieżącego miesiąca. Wygraj atrakcyjne nagrody.
  • Okładka

  • Ustalenia dyrektora dotyczące form udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, okresu ich udzielania oraz wymiaru godzin

  • Płaz pod głazem

    Cel: Utrwalanie wymowy głosek tzw. trzech szeregów.
  • Ryzykowna marszruta

    Cel: Doskonalenie artykulacji.
  • Nadąsany chrząszcz

    Cel: Doskonalenie wymowy.
  • Dożynki

    Cel: Doskonalenie wymowy.
  • Burmistrz gminy Dzierżążniki i Prestidigitator

    Cel: Doskonalenie wymowy.
  • Kłótliwe szczypawki

    Cel: Doskonalenie dykcji.
  • Złodziej z Łodzi

    Cel: Utrwalanie wymowy głosek tzw. szeregu syczącego.
  • Szczerbata gżegżółka

    Cel: Utrwalanie wymowy głosek tzw. trzech szeregów logopedycznych.
  • Krnąbrny dromader

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [r].
  • Tarantula za koszulą i Tarantula w taranteli

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [r].
  • Misiek na skuterze

    Cel: Doskonalenie wymowy głosek tzw. trzech szeregów logopedycznych.
  • Despotyczna dżdżownica

    Cel: Utrwalanie wymowy głosek tzw. szeregu szumiącego. Doskonalenie dykcji i emisji głosu.
  • Hardy gepard

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [r].
  • Zebra i żebra

    Cel: Doskonalenie różnicowania wymowy głosek [z] – [ž].
  • Ekstrakt z przylaszczki

    Cel: Doskonalenie wymowy głosek tzw. trzech szeregów logopedycznych.
  • Trzy cytrzystki

    Cel: Doskonalenie wymowy głosek tzw. trzech szeregów logopedycznych.
  • Wredny żuk

    Cel: Doskonalenie wymowy.
  • Próżna szczeżuja

    Cel: Doskonalenie wymowy.
  • Sasza i nielojalna Jola

    Cel: Doskonalenie wymowy.
  • Szczudlarz i szczury

    Cel: Utrwalanie wymowy głosek w zbitce [šč].
  • Rydze we Wdzydzach

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ʒ].
  • Cacka w plecaku

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [c]. Doskonalenie dykcji.
  • Cyrkowy numer z cebulą

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [c].
  • Wiązy dla kozła

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [z]. Doskonalenie dykcji.
  • Zezowate szczęście

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [z].
  • Senior Sebastian w sanatorium

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [s].
  • SMS-y do stewardessy

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [s].
  • Masło z Jasła

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [s]. Doskonalenie dykcji.
  • Andżelina i bandżo

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ǯ].
  • Mieczysław i czekolada

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [č]. Doskonalenie dykcji.
  • Paczki w taczce

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [č]. Doskonalenie dykcji.
  • Czkawka na uczcie

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [č]. Doskonalenie dykcji.
  • Żółta żaba i żurek

    Cel: Utrwalanie i różnicowanie wymowy głosek [š] – [ž].
  • Kompromis

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ž].
  • Żaneta i jej dieta

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ž].
  • Księżniczka żabka

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ž].
  • Święto Smakoszy

    Cel: Utrwalanie wymowy głosek tzw. trzech szeregów logopedycznych. Doskonalenie dykcji.
  • Masza, Basza i kasza

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [š]. Różnicowanie wymowy głosek [s] – [š].
  • Szop Szymon

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [š].
  • Muszka w uszku

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [š].
  • Gimnastyka – co ma ręka do języka?

    Cel: Utrwalanie wymowy głosek tzw. trzech szeregów logopedycznych. Wspieranie wymowy gestem.
  • Słowny goniec

    Cel: Utrwalanie i różnicowanie wymowy głosek [s] i [š].
  • Wariacje

    Cel: Utrwalanie wymowy głosek tzw. szeregu syczącego.
  • Wierszyk dla trzylatka „Zdania z zabawkami”

    Cel: Usprawnianie pracy aparatu artykulacyjnego.
  • Wierszyk dla dwulatka „Drugie urodziny”

    Cel: Inicjowanie i rozwijanie mowy.
  • Wierszyk dla niemowlaka „Mama i tata”

    Cel: Inicjowanie mowy.
  • Wierszyk na rozgrzewkę „Język lata jak łopata”

    Cel: Usprawnianie pracy aparatu artykulacyjnego.
  • Wierszyk na rozgrzewkę „Pod chmury”

    Cel: Usprawnianie pracy aparatu artykulacyjnego.

Aktualnie przeglądasz

Sierpień 2025 - Nr 77
APA77 okladka.300dpi_Strona_1