Spis treści wydania drukowanego

Temat numeru

  • ĆWICZENIA SŁUCHU FONEMATYCZNEGO – WPROWADZENIE

    Nabywanie mowy jest procesem bardzo złożonym i zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest rozwój percepcji słuchowej, na którą składają się: • „słuch fizyczny (fizjologiczny), • słuch fonematyczny, • pamięć słuchowa wyrazów, • umiejętność kojarzenia wzorców słuchowych wyrazów z odpowiednimi pojęciami, • umiejętność dostrzegania związków występujących między wyrazami w zdaniu, zależności między nimi itp.”1.

Artykuły

  • Konkurs dla logopedów

    Wymyśl łamaniec językowy składający się z maksymalnie 10 wyrazów, który będzie zawierał w sobie przynajmniej 10 głosek [š]. Wyślij swój pomysł (wraz ze swoim imieniem i nazwiskiem) e-mailem na adres: [email protected] do końca bieżącego miesiąca. Wygraj atrakcyjne nagrody
  • Kwieciste rymowanki

    Cel: Doskonalenie umiejętności analizy słuchowej wyrazów.
  • Dodaj 100

    Cel: Doskonalenie umiejętności syntezy sylabowej.
  • Prezenty urodzinowe

    Cel: Doskonalenie umiejętności analizy głoskowej, wyróżnianie głosek w nagłosie wyrazów.
  • Czyje to jest?

    Cel: Różnicowanie głosek [s] i [z] w nagłosie wyrazów.
  • Ćwicz codziennie

    Cel: Utrwalanie umiejętności różnicowania głosek [d] i [g] w wyrazach.
  • Nazwij i wykreśl

    Cel: Wyszukiwanie spółgłosek [l] i [i̯].
  • Ułóż zdania

    Cel: Różnicowanie grup spółgłoskowych [pr] i [br].
  • Przeczytaj i wklej

    Cel: Różnicowanie głosek [k] i [g] w wyrazach.
  • Słowa z rakiem

    Cel: Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej.
  • Łańcuch wyrazowy

    Cel: Doskonalenie umiejętności analizy sylabowej wyrazów.
  • W labiryncie

    Cel: Różnicowanie głosek [f] i [x] w nagłosie.
  • SZ czy Ż?

    Cel: Różnicowanie głosek [š] i [ž] w nagłosie wyrazów.
  • Na targowisku

    Cel: Doskonalenie różnicowania głosek tzw. szeregów syczących i szumiących.
  • Wystawa portretów

    Cel: Doskonalenie umiejętności różnicowania głosek tzw. szeregu szumiącego w wyrażeniach.
  • Pokoloruj i policz

    Cel: Różnicowanie głosek [ś] i [ź] w nagłosie.
  • Głoskowy detektyw

    Cel: Różnicowanie głosek [s] i [c] w śródgłosie.
  • Dopasuj przymiotnik

    Cel: Wyróżnianie głosek tzw. szeregu szumiącego w nagłosie wyrazu oraz doskonalenie różnicowania ich.
  • Syczy czy bzyczy?

    Cel: Doskonalenie umiejętności różnicowania głosek [s] i [z] w nagłosie wyrazów.
  • Tak czy nie?

    Cel: Doskonalenie umiejętności analizy sylabowej oraz różnicowania głosek [s] i [z].
  • W co się ubiorą?

    Cel: Rozróżnianie głosek [s] i [š] w nagłosie.
  • MI czy NI?

    Cel: Różnicowanie głosek [m’] oraz [n’].
  • Lawendowy rower

    Cel: Rozróżnianie głosek [l] i [r] w nagłosie.
  • Co kupimy w sklepie?

    Cel: Różnicowanie głosek [m] i [n] w nagłosie wyrazów.
  • Wieziemy towary

    Cel: Różnicowanie głosek [v] i [f].
  • Znajdź końcówkę wyrazu

    Cel: Doskonalenie umiejętności syntezy sylabowej i różnicowania głosek [k] i [t].
  • Modele wyrazów

    Cel: Wyszukiwanie i rozróżnianie głosek [g] i [k] w wyrazach.
  • Czarodziejskie żarty

    Cel: Różnicowanie głosek [k] i [g] w nagłosie wyrazów.
  • KoDy czy koTy?

    Cel: Różnicowanie głosek [d] i [t] w śródgłosie.
  • Szybka żabka

    Cel: Różnicowanie głosek [p] i [b] w nagłosie wyrazów.
  • Uciekające balony

    Cel: Rozróżnianie głosek [b] i [p] w nagłosie wyrazów.
  • Sprawdź, czy potrafisz

    Cel: Różnicowanie w wymowie głosek [l] i [i̯] w wyrazach.
  • T czy D?

    Cel: Doskonalenie umiejętności słuchowego różnicowania głosek [t] i [d] w nagłosie wyrazów.
  • Podpisz ilustracje

    Cel: Doskonalenie różnicowania głosek w parach minimalnych.
  • Rebusy głoskowe IIa

    Cel: Doskonalenie analizy i syntezy głoskowej.
  • Rebusy głoskowe Ia

    Cel: Doskonalenie analizy i syntezy głoskowej.
  • Rebusy sylabowe II

    Cel: Doskonalenie sylabowej analizy i syntezy słuchowej.
  • Rebusy sylabowe I

    Cel: Doskonalenie sylabowej analizy i syntezy słuchowej.
  • Co usłyszałeś?

    Cel: Rozróżnianie głosek w parach minimalnych.
  • Zamień litery

    Cel: Doskonalenie umiejętności różnicowania głosek w nagłosie i śródgłosie.
  • Zgadnij, co to?

    Cel: Doskonalenie umiejętności wyodrębniania samogłosek w wyrazie.
  • Samogłoskowe sudoku

    Cel: Doskonalenie umiejętności różnicowania samogłosek.
  • W ZOO

    Cel: Doskonalenie analizy głoskowej wyrazów.
  • Nakarm stworka

    Cel: Doskonalenie umiejętności analizy głoskowej, wyszukiwanie samogłosek w śródgłosie wyrazów.
  • Jakie samogłoski słyszysz?

    Cel: Doskonalenie umiejętności analizy głoskowej wyrazów.
  • Połącz w pary

    Cel: Rozróżnianie samogłosek w wygłosie wyrazów.
  • Dopasuj głoskę

    Cel: Wyszukiwanie samogłosek [ę] i [ą] w śródgłosie.
  • Posłuchaj i pokoloruj

    Cel: Różnicowanie samogłosek [y] i [i] w wygłosie wyrazów.
  • Co nie pasuje?

    Cel: Wyszukiwanie samogłoski [e] w śródgłosie.
  • Znajdź samogłoski

    Cel: Różnicowanie samogłosek [a] i [o] w nagłosie.

Aktualnie przeglądasz

Lipiec 2025 - Nr 76
APA76 okladka.300dpi_Strona_1