Spis treści wydania drukowanego
Temat numeru
ĆWICZENIA SŁUCHU FONEMATYCZNEGO – WPROWADZENIE
Nabywanie mowy jest procesem bardzo złożonym i zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest rozwój percepcji słuchowej, na którą składają się: • „słuch fizyczny (fizjologiczny), • słuch fonematyczny, • pamięć słuchowa wyrazów, • umiejętność kojarzenia wzorców słuchowych wyrazów z odpowiednimi pojęciami, • umiejętność dostrzegania związków występujących między wyrazami w zdaniu, zależności między nimi itp.”1.
Artykuły
Konkurs dla logopedów
Wymyśl łamaniec językowy składający się z maksymalnie 10 wyrazów, który będzie zawierał w sobie przynajmniej 10 głosek [š]. Wyślij swój pomysł (wraz ze swoim imieniem i nazwiskiem) e-mailem na adres: [email protected] do końca bieżącego miesiąca. Wygraj atrakcyjne nagrodyKwieciste rymowanki
Cel: Doskonalenie umiejętności analizy słuchowej wyrazów.Dodaj 100
Cel: Doskonalenie umiejętności syntezy sylabowej.Prezenty urodzinowe
Cel: Doskonalenie umiejętności analizy głoskowej, wyróżnianie głosek w nagłosie wyrazów.Czyje to jest?
Cel: Różnicowanie głosek [s] i [z] w nagłosie wyrazów.Ćwicz codziennie
Cel: Utrwalanie umiejętności różnicowania głosek [d] i [g] w wyrazach.Nazwij i wykreśl
Cel: Wyszukiwanie spółgłosek [l] i [i̯].Ułóż zdania
Cel: Różnicowanie grup spółgłoskowych [pr] i [br].Przeczytaj i wklej
Cel: Różnicowanie głosek [k] i [g] w wyrazach.Słowa z rakiem
Cel: Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej.Łańcuch wyrazowy
Cel: Doskonalenie umiejętności analizy sylabowej wyrazów.W labiryncie
Cel: Różnicowanie głosek [f] i [x] w nagłosie.SZ czy Ż?
Cel: Różnicowanie głosek [š] i [ž] w nagłosie wyrazów.Na targowisku
Cel: Doskonalenie różnicowania głosek tzw. szeregów syczących i szumiących.Wystawa portretów
Cel: Doskonalenie umiejętności różnicowania głosek tzw. szeregu szumiącego w wyrażeniach.Pokoloruj i policz
Cel: Różnicowanie głosek [ś] i [ź] w nagłosie.Głoskowy detektyw
Cel: Różnicowanie głosek [s] i [c] w śródgłosie.Dopasuj przymiotnik
Cel: Wyróżnianie głosek tzw. szeregu szumiącego w nagłosie wyrazu oraz doskonalenie różnicowania ich.Syczy czy bzyczy?
Cel: Doskonalenie umiejętności różnicowania głosek [s] i [z] w nagłosie wyrazów.Tak czy nie?
Cel: Doskonalenie umiejętności analizy sylabowej oraz różnicowania głosek [s] i [z].W co się ubiorą?
Cel: Rozróżnianie głosek [s] i [š] w nagłosie.MI czy NI?
Cel: Różnicowanie głosek [m’] oraz [n’].Lawendowy rower
Cel: Rozróżnianie głosek [l] i [r] w nagłosie.Co kupimy w sklepie?
Cel: Różnicowanie głosek [m] i [n] w nagłosie wyrazów.Wieziemy towary
Cel: Różnicowanie głosek [v] i [f].Znajdź końcówkę wyrazu
Cel: Doskonalenie umiejętności syntezy sylabowej i różnicowania głosek [k] i [t].Modele wyrazów
Cel: Wyszukiwanie i rozróżnianie głosek [g] i [k] w wyrazach.Czarodziejskie żarty
Cel: Różnicowanie głosek [k] i [g] w nagłosie wyrazów.KoDy czy koTy?
Cel: Różnicowanie głosek [d] i [t] w śródgłosie.Szybka żabka
Cel: Różnicowanie głosek [p] i [b] w nagłosie wyrazów.Uciekające balony
Cel: Rozróżnianie głosek [b] i [p] w nagłosie wyrazów.Sprawdź, czy potrafisz
Cel: Różnicowanie w wymowie głosek [l] i [i̯] w wyrazach.T czy D?
Cel: Doskonalenie umiejętności słuchowego różnicowania głosek [t] i [d] w nagłosie wyrazów.Podpisz ilustracje
Cel: Doskonalenie różnicowania głosek w parach minimalnych.Rebusy głoskowe IIa
Cel: Doskonalenie analizy i syntezy głoskowej.Rebusy głoskowe Ia
Cel: Doskonalenie analizy i syntezy głoskowej.Rebusy sylabowe II
Cel: Doskonalenie sylabowej analizy i syntezy słuchowej.Rebusy sylabowe I
Cel: Doskonalenie sylabowej analizy i syntezy słuchowej.Co usłyszałeś?
Cel: Rozróżnianie głosek w parach minimalnych.Zamień litery
Cel: Doskonalenie umiejętności różnicowania głosek w nagłosie i śródgłosie.Zgadnij, co to?
Cel: Doskonalenie umiejętności wyodrębniania samogłosek w wyrazie.Samogłoskowe sudoku
Cel: Doskonalenie umiejętności różnicowania samogłosek.W ZOO
Cel: Doskonalenie analizy głoskowej wyrazów.Nakarm stworka
Cel: Doskonalenie umiejętności analizy głoskowej, wyszukiwanie samogłosek w śródgłosie wyrazów.Jakie samogłoski słyszysz?
Cel: Doskonalenie umiejętności analizy głoskowej wyrazów.Połącz w pary
Cel: Rozróżnianie samogłosek w wygłosie wyrazów.Dopasuj głoskę
Cel: Wyszukiwanie samogłosek [ę] i [ą] w śródgłosie.Posłuchaj i pokoloruj
Cel: Różnicowanie samogłosek [y] i [i] w wygłosie wyrazów.Co nie pasuje?
Cel: Wyszukiwanie samogłoski [e] w śródgłosie.Znajdź samogłoski
Cel: Różnicowanie samogłosek [a] i [o] w nagłosie.
Aktualnie przeglądasz
Lipiec 2025 - Nr 76
