Spis treści wydania drukowanego

Temat numeru

  • LOGOPEDIA MEDIALNA – WSKAZÓWKI METODYCZNE.

    W dobie dynamicznie rozwijających się mediów oraz rosnącego znaczenia komunikacji publicznej umiejętność poprawnego i wyrazistego mówienia staje się kompetencją cenioną w każdym zawodzie. Logopedzi posiadają specjalistyczną wiedzę na temat kształtowania mowy – oddechu, głosu, prozodii, artykulacji. W artykule znajdują się wskazówki metodyczne, jak wykorzystać tę wiedzę, by pomagać ludziom w komunikacji publicznej i medialnej.

Artykuły

  • Jesienne liście – memory

    Cel: doskonalenie percepcji wzrokowej, poszerzanie zasobu słownictwa – kolory.
  • Życzenia

    Z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia redakcja oraz autorzy miesięcznika „Strefa Logopedy” życzą Państwu zdrowych i radosnych świąt oraz pomyślności i wielu sukcesów, także zawodowych, w nowym roku 2025.
  • Konkurs dla logopedów

    Rozwiąż wykreślankę sylabową. Znajdź i skreśl słowa, które kojarzą się ze świętami Bożego Narodzenia. Wyrazy ukryte są w poziomie i w pionie. Otrzymane z nieskreślonych sylab, czytanych od lewej do prawej w rzędach od góry do dołu hasło wyślij (wraz ze swoim imieniem i nazwiskiem) e-mailem na adres: [email protected] do końca bieżącego miesiąca. Wygraj atrakcyjne nagrody.
  • Porady dla logopedów

  • Kącik rodzica

    Czytaj codziennie. Czytaj głośno codziennie przepisy kulinarne, fragmenty literatury pięknej, wiadomości ze świata i inne.
  • Czytanie artystyczne

    Cel: Doskonalenie umiejętności czytania z interpretacją artystyczną.
  • Do mikrofonu

    Cel: Poznanie różnych stylistyk w pracy lektora.
  • Własne wypowiedzi

    Cel: Kształcenie umiejętności formułowania krótkich wypowiedzi.
  • Emocje w oficjalnych wystąpieniach

    Cel: Rozwijanie umiejętności mówienia zaangażowanego, pokazywania emocji i zarażania nimi.
  • Dobrze opowiedziana historia

    Cel: Rozwijanie umiejętności mówienia zaangażowanego, pokazywania emocji i zarażania nimi.
  • Wykorzystanie środków ekspresji w prezentowanym tekście

    Cel: Usprawnienie w posługiwaniu się środkami ekspresji.
  • Ruch, gest, kontakt wzrokowy

    Cel: Uruchomienie ciała do mówienia.
  • Środki ekspresji

    Cel: Rozbudzenie ekspresyjnego mówienia przykuwającego uwagę słuchaczy.
  • Staranna wymowa

    Cel: Przygotowanie artykulatorów do starannej wymowy.
  • Interpretacja

    Cel: Uświadomienie, że to głos nadaje słowom znaczenia.
  • Różne barwy głosu: mroczna i jasna

    Cel: Uświadomienie mówcy, że zmiany barwy głosu tworzą nastroje, oddają emocje. Emocje i nastroje słychać w głosie, w subtelnych zmianach jego barwy.
  • Usłyszeć własny głos

    Cel: Uświadomienie, że dobra emisja głosu jest ściśle związana z rozluźnieniem w ciele i otwarciem samogłosek.
  • Podparcie oddechowe

    Cel: Kształtowanie oddechu dającego siłę do mówienia.
  • Swobodny pogłębiony oddech

    Cel: Wypracowanie swobodnego głębokiego wdechu i długiego wydechu.
  • Właściwa postawa do mówienia

    Cel: Ustabilizowanie i rozluźnienie ciała. Stworzenie warunków do dobrego oddechu i swobodnego tworzenia głosu.

Aktualnie przeglądasz

Grudzień 2024 - Nr 69
APA 69 okladka.72dpi_Strona_1