Spis treści wydania drukowanego

Temat numeru

  • „CZYTANIE KSIĄŻEK TO NAJPIĘKNIEJSZA ZABAWA, JAKĄ SOBIE LUDZKOŚĆ WYMYŚLIŁA.”SYMULTANICZNO-SEKWENCYJNA NAUKA CZYTANIA METODĄ STYMULOWANIA CAŁOŚCIOWEGO ROZWOJU DZIECKA

    Czytanie ma dla człowieka niezwykłą wartość. Jest narzędziem prowadzącym do odkrywania świata zewnętrznego  oraz siebie samego. Jest swoistą zabawą, która pozwala jednostce przenosić się w inne miejsca, w odległe  czasy, daje możliwość poznania innego świata, potencjalnie obcego i niedostępnego tu i teraz. Czytanie  pozwala przeżywać to, czego bez lektury zapewne nie byłoby dane nam przeżyć. Dla dzieci odczytywanie  kolejnych stron książki to ogromny krok wykonywany w stronę ich rozwoju. Czytanie bowiem pobudza wyobraźnię  i kreatywność, wzbogaca słownictwo, poprawia pamięć, wyrabia cierpliwość, kształtuje charakter.  Bez umiejętności czytania pełen i harmonijny rozwój nigdy nie byłby możliwy, gdyż doświadczenie człowieka  ma właśnie językowy charakter 2 . 

Artykuły

  • Konkurs dla logopedów

    Zapraszamy do zabawy!
  • Porady dla Logopedy

    Przeczytaj dwie porady dla logopedy.
  • 39. Zdania (2)

    Cel: Wzmacnianie umiejętności czytania krótkich zdań. Czytanie ze zrozumieniem.
  • 38. Zdania (1)

    Cel: Wzmacnianie umiejętności czytania wyrazów. Praca nad strukturą zdania.
  • 37. Wyrazy (3)

    Cel: Odczytywanie i różnicowanie wyrazów złożonych z dotychczas poznanych sylab. Naśladowanie sekwencji.
  • 36. Wyrazy (2)

    Cel: Odczytywanie i różnicowanie wyrazów złożonych z dotychczas poznanych sylab.
  • 35. Wyrazy (1)

    Cel: Odczytywanie oraz układanie wyrazów złożonych z dotychczas poznanych sylab.
  • 34. Globalne czytanie wyrazów: osoby i czasowniki (2)

    Cel: Różnicowanie czasowników oraz rzeczowników z kategorii: osoby.
  • 33. Globalne czytanie wyrazów: osoby i czasowniki (1)

    Cel: Różnicowanie czasowników i rzeczowników z kategorii: osoby.
  • 32. Globalne czytanie wyrazów: osoby

    Cel: Globalne rozpoznawanie, różnicowanie i odczytywanie rzeczowników z kategorii: osoby.
  • 31. Globalne czytanie wyrazów: czasowniki

    Cel: Globalne rozpoznawanie, różnicowanie i odczytywanie czasowników.
  • 30. Sylaby: różnicowanie paradygmatów (2)

    Cel: Różnicowanie sylab z poznanych paradygmatów.
  • 29. Sylaby: różnicowanie paradygmatów (1)

    Cel: Różnicowanie sylab z poznanych paradygmatów.
  • 28. Sylaby z paradygmatu D (2)

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sylab z paradygmatu D.
  • 27. Sylaby z paradygmatu D (1)

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sylab z paradygmatu D.
  • 26. Sylaby z paradygmatu T (2)

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sylab z paradygmatu T. Uzupełnianie sekwencji.
  • 25. Sylaby z paradygmatu T (1)

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sylab z paradygmatu T.
  • 24. Sylaby z paradygmatu W (2)

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sylab z paradygmatu W. Kontynuowanie i uzupełnianie sekwencji.
  • 23. Sylaby z paradygmatu W (1)

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sylab z paradygmatu W.
  • 22. Sylaby z paradygmatu F (2)

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sylab z paradygmatu F. Naśladowanie sekwencji.
  • 21. Sylaby z paradygmatu F (1)

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sylab z paradygmatu F.
  • 20. Sylaby z paradygmatu L (2)

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sylab z paradygmatu L. Szyfrowanie.
  • 19. Sylaby z paradygmatu L (1)

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sylab z paradygmatu L.
  • 18. Sylaby z paradygmatu B (2)

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sylab z paradygmatu B.
  • 17. Sylaby z paradygmatu B (1)

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sylab z paradygmatu B.
  • 16. Sylaby z paradygmatu M (2)

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sylab z paradygmatu M.
  • 15. Sylaby z paradygmatu M (1)

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sylab z paradygmatu M.
  • 14. Sylaby z paradygmatu P (2)

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sylab z paradygmatu P.
  • 13. Sylaby z paradygmatu P (1)

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sylab z paradygmatu P.
  • 12. Wyrażenia dźwiękonaśladowcze: stany i emocje

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych.
  • 11. Wyrażenia dźwiękonaśladowcze: odgłosy otoczenia

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie wyrażeń dźwiękonaśladowczych.
  • 9. Samogłoski: różnicowanie (3)

    Cel: Różnicowanie samogłosek.
  • 8. Samogłoski: różnicowanie (2)

    Cel: Różnicowanie samogłosek/naśladowanie sekwencji.
  • 7. Samogłoski: różnicowanie (1)

    Cel: Różnicowanie samogłosek.
  • 6. Samogłoski O, Y w sekwencjach

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sekwencji samogłosek.
  • 5. Samogłoski İ, E w sekwencjach

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sekwencji samogłosek.
  • 4. Samogłoski A, U/Ó w sekwencjach

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie sekwencji samogłosek.
  • 3. Samogłoski O, Y

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie samogłosek O, Y.
  • 2. Samogłoski İ, E

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie samogłosek İ, E.
  • 1. Samogłoski A, U/Ó

    Cel: Rozpoznawanie, różnicowanie i samodzielne odczytywanie samogłosek A, U/Ó.

Aktualnie przeglądasz

Lipiec 2023 - Nr 52
APA 52 okladka.300 dpi_Strona_1