Spis treści wydania drukowanego
Temat numeru
WYBUCHOWE SPOTKANIE Z GŁOSKAMI [P] I [B]
W literaturze logopedycznej niewiele jest publikacji traktujących o głoskach [p] oraz [b] 1 . Głoski te uznawane są raczej za łatwe, w dodatku rzadko zniekształcane 2 . Warto jednak mieć świadomość, że są to ważne spółgłoski, gdyż pojawiają się jako jedne z pierwszych w mowie dziecka 3 . Są charakterystyczne dla okresu głużenia oraz gaworzenia i mogą występować w zasobie dźwięków realizowanych przez niemowlę już od 4. miesiąca życia 4 .
Artykuły
33. Znajdź różnice
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [b] w mowie spontanicznej.32. Posłuchaj, zapamiętaj, opowiedz
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [p] w mowie spontanicznej.31. Na bazarku
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [b] w narracji – opis obrazka.30. Opowiedz i pokoloruj
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [b] w zdaniach złożonych.29. Jak wygląda Pola?
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [p] w narracji – opis obrazka.28. Posłuchaj, wypowiedz, narysuj
Cel: Utrwalenie wymowy głosek [p] oraz w zdaniach złożonych.27. Co podpowiada bocian?
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [b] w zdaniach prostych.26. Ilustrowane zdania
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [p] w zdaniach prostych.25. Tęczowe wyrażenia
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [b] w parach wyrazów.24. Kolorowe kodowanie
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [p] w parach wyrazów.23. Jabłkowa układanka
Cel: Utrwalenie prawidłowej artykulacji głosek [p] oraz [b] w wyrazach trudnych.22. Rymowanki
Cel: Utrwalenie prawidłowej artykulacji głoski [b] w różnych pozycjach w wyrazie.21. Połówki
Cel: Utrwalenie prawidłowej artykulacji głoski [p] w różnych pozycjach w wyrazie.20. P czy B?
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [p] w wyrazach w wygłosie.19. Skojarzenia
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [p] w wyrazach w wygłosie.18. Literowy detektyw
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [b] w wyrazach w śródgłosie.17. Planszowa liczba mnoga
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [b] w wyrazach w śródgłosie.16. Uzupełnij tabelkę
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [p] w wyrazach w śródgłosie15. Nazwij i pokoloruj
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [p] w wyrazach w śródgłosie.14. Ten, ta czy to?
Cel: Utrwalanie wymowy głoski [b] w wyrazach w nagłosie.13. Idziemy na spacer!
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [b] w wyrazach w nagłosie.12. Wyrazowe perły
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [p] w wyrazach w nagłosie.11. Obrazki i podpisy
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [p] w wyrazach w nagłosie.10. Piłka w grze
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [p] w sylabach w wygłosie.9. Koraliki
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [b] w sylabach w śródgłosie.8. Zapominalski pilot
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [p] w sylabach w śródgłosie.7. Balony z głoską [b]
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [b] w nagłosie sylab otwartych.6. Piłki z głoską [p]
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [p] w nagłosie sylab otwartych.5. Wesoły bałwanek
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [b] w izolacji.4. Kolorowy deszcz, kolorowy parasol
Cel: Utrwalenie wymowy głoski [p] w izolacji.3. Papierowa łódeczka
Cel: Wywołanie głoski wargowej [p] lub [b].2. Pola i Bolek
Cel: Różnicowanie słuchowe głosek [p] i [b] – nagłos wyrazu.1. Gimnastyka buzi z bałwankami
Cel: Przygotowanie aparatu artykulacyjnego do wymowy głosek [p] oraz [b].
Aktualnie przeglądasz
Marzec 2023 - Nr 48