Spis treści wydania drukowanego

Temat numeru

  • Teoria: DZIECKO Z AFAZJĄ ROZWOJOWĄ/ DLD W OBLICZU SZKOLNEJ RZECZYWISTOŚCI

    Pytanie Czy lubisz szkołę? kierowane do uczniów w różnym wieku nie jest dla nich zaskoczeniem. Odpowiedzi są różne, u dzieci w młodszym wieku szkolnym zwykle szczere, później mogą być powściągliwe, niejednoznaczne. Pytając w ten sposób, dotykamy różnych aspektów szkolnej rzeczywistości i niekiedy otwieramy pole do dalszej rozmowy z dzieckiem.

Artykuły

  • Dodatek do numeru 45 - Karta pracy: Zawody (3)

    Cel: Kojarzenie wypowiedzi z osobą – zawodem. Doskonalenie analizy i syntezy liter w wyrazy (nazwy zawodów).Polecenie 1: Przeczytaj nazwy zawodów.
  • 14. Zagadki – rebusy

    Cel: Uważne czytanie ze zrozumieniem, przywoływanie słowa, doskonalenie percepcji słuchowej.
  • 13. Przymiotniki – skojarzenia

    Cel: Poszerzanie zasobu słownictwa.
  • 12. Zawody (2)

    Cel: Kojarzenie wypowiedzi z osobą – zawodem. Doskonalenie analizy i syntezy liter w wyrazy (nazwy zawodów).
  • 11. Zawody (1)

    Cel: Kojarzenie wypowiedzi z osobą – zawodem. Doskonalenie analizy i syntezy liter w wyrazy (nazwy zawodów).
  • 10. Bajka o bałwanie

    Cel: Doskonalenie czytania ze zrozumieniem, doskonalenie pamięci werbalnej.
  • 9. Czytam wierszyki z lukami

    Cel: Doskonalenie czytania ze zrozumieniem.
  • 8. Uczucia

    Cel: Doskonalenie uwagi wzrokowej. Doskonalenie umiejętności definiowania emocji.
  • 7. Kolory

    Cel: Utrwalanie znajomości nazw kolorów.
  • 6. Kartki z pamiętników Antka i Alicji

    Cel: Doskonalenie użycia formy osobowej czasownika.
  • 5. Wakacje to czas odkryć

    Koniec roku szkolnego to zawsze wyczekiwany i zwykle emocjonujący dzień.Postanowiłem pisać krótko, co się dzieje. Podczas następnego roku szkolnego będę mógł wracać wspomnieniamido czasu wakacji.
  • 4. Bliźniacy

    Brązowe, przeważnie zmierzwione włosy i zielone oczy. Długie, patykowate nogi, podobnie jak ręce. Odstająceuszy i zadziornie zadarte nosy. Policzki usiane piegami.
  • 3. Trzeba znaleźć swój język

    – Mamuś, już nie mam siły!
  • 2. Dlaczego mi nie powiedział?

    Cześć, jestem Ignacy. Lubię jeździć na rolkach i czytać komiksy. Zwykle lubię chodzić do szkoły.
  • 1. O tym, że zawsze można znaleźć wspólny język – trzeba tylko chcieć…

    Cześć! Mam na imię Antek i chciałbym wam opowiedzieć o moim przyjacielu. Któregoś dnia do naszej klasy dołączył nowy kolega. Pani powiedziała, że ma na imię Kuba i poprosiła, byśmy go przywitali.

Aktualnie przeglądasz

Grudzień 2022 - Nr 45
okladka APA45.300 dpi_Strona_1