Spis treści wydania drukowanego

Artykuły

  • Oddech w medytacji. Gwiezdna poduszka - dodatek do numeru 30

    Cel: Wprowadzenie do medytacji, uspokojenie emocji, relaksacja, wspieranie uważności i koncentracji oraz świadomego oddechu.
  • Obym był... Obym była… - dodatek do nr 30

    Cel: Pozytywne wzmacnianie.Polecenie: Poniżej zamieszczone zostały karty z afirmacjami. Wydrukuj je i włóż do magicznego pudełka afirmacji. Niech dziecko wylosuje jedną z nich na początku lub na końcu zajęć. Takie afirmacje działają wzmacniająco.
  • Uważnie oddychaj i zwróć się ku zmysłom - dodatek do nr 30

    Cel: Wspieranie koncentracji i uważności dziecka, wspieranie prawidłowego toru oddechowego, uwrażliwienie zmysłów dziecka.Polecenie: Wykonaj wraz z dzieckiem ćwiczenia z poniżej zamieszczonych fiszek. Wcześniej należy je wydrukować, wyciąć i wzmocnić naklejając na sztywny papier. Możesz używać ich losowo.
  • BAJKA O CHŁOPCU, KTÓRY ODKRYŁ SIEBIE Fundacja Słuchaj Siebie

    Zapraszam do skorzystania z dodatku, materiału specjalnego dołączonego do numeru wrześniowego numeru czasopisma "Strefa Logopedy". 
  • Dodatek do: 3. Twój Nos to SUPERBOHATER

  • Dlaczego uważność jest ważna w codzienności przedszkolaka? Co zyskają dzieci w grupie, kiedy jej ćwiczenia wprowadzę do swoich zajęć?

    Uważność to doświadczanie chwili obecnej. To zwracanie uwagi na otaczający nas świat – osoby, rzeczy, naturę. Kiedy decydujemy się na wprowadzenie elementów treningu uważności, szczególnie należy zwracać uwagę na oddech torem nosowym (prawidłowy oddech fizjologiczny).
  • 15. Moje ciało uczy się mówić

    Cel: Werbalizowanie potrzeb i odczuć ciała, rozluźnianie napiętych mięśni.
  • 14. Uważność w oddechu

    Cel: Odczuwanie oddechu – skupienie na spokojnym wdechu nosem i na wydechu ustami przez słomkę, precyzyjne różnicowanie siły wydechu, wydłużanie fazy wydechowej, wzmacnianie mięśni oddechowych, uwrażliwianie zmysłów poprzez wprowadznie bodźców zapachowych, wzrokowychi dotykowych.
  • 13. Akceptacja

    Cel: Doskonalenie uważności, poznawanie emocji, kształtowanie odpowiedniej reakcji na trudne emocje, kształtowanie myśli, uczenie akceptacji i elastyczności.
  • 12. Poduszka emocji

    Cel: Skierowanie uwagi do wewnątrz, przywrócenie komunikacji interpersonalnej, werbalizacja stanów i potrzeb ciała, wydłużenie wydechu, uspokojenie oddechu, usuwanie napięć w ciele, relaksacja, utrwalenie nawyku prawidłowego oddychania.
  • 11. Twoja własna mandala cudów. Twoje małe, wielkie arcydzieło umysłu

    Cel: Doskonalenie uważności i skupienia, czerpanie radości z tworzenia, relaksacja.
  • 10. Dlaczego warto być uważnym?

    Cel: Wspieranie koncentracji i uważności dziecka.
  • 9. Gdzież jest ona, ta przepona?

    Cel: Poznanie mięśnia przepony i mechanizmu jego działania,usprawnianie i wzmacnianie przepony, uspokojenie ciała i umysłu, doskonalenie uważności.
  • 8. Nieprzyjemny zielony Przybysz pojawia się zawsze znienacka

    Cel: Wyrabianie nawyku prawidłowego wydmuchiwania nosa.
  • 7. Ten Nos Ci przypomni

    Cel: Wyrabianie i utrwalanie prawidłowego oddechu wykonywanego przez nos.
  • 6. Buteykowa Planeta

    Cel: Udrożnienie nosa, lepsze dotlenienie organizmu, koncentracja uwagi, zwiększenie produkcji dwutlenku węgla, produkcja tlenku azotu.
  • 5. Eksperymenty

    Cel: Wprowadzenie/utrwalenie nawyku prawidłowego oddychania, wprowadzenie/utrwalenie funkcji, które pełni nos.
  • 4. Poznaj swojego przyjaciela

    Cel: Zainteresowanie dziecka nosem jako narządem stanowiącym początek dróg oddechowych.
  • 3. Twój Nos to SUPERBOHATER

    Cel: Zainteresowanie dziecka nosem jako narządem stanowiącym początek dróg oddechowych, zmotywowanie dziecka do wykonywania i utrwalania ćwiczeń oddechowych w domu.
  • 2. Domknij usta i zacznij zdrowo oddychać

    Cel: Usprawnienie mięśnia okrężnego ust, domknięcie ust.Polecenie: Wykonaj z dzieckiem ćwiczenia zgodnie z poniższą instrukcją.
  • 1. Moje usta mają moc i chcą być zamknięte – Myotape, czyli moje usta w ramce

    Cel: Domknięcie ust, skierowanie i utrwalenie prawidłowego oddechu fizjologicznego, wspieranie prawidłowego rozwoju twarzoczaszki, wspieranie prawidłowego rozwoju zgryzu, poprawieniejakości snu, zmniejszenie objawów astmy i kataru siennego.
  • TEORIA: ODDECH JAKO PRÓBA PRZYWRÓCENIA KOMUNIKACJI INTRAPERSONALNEJ

    Wdech i wydech – co 3,3 sekundy w organizmie przebiega funkcja o fundamentalnym znaczeniu dla naszego zdrowia i życia. Codziennie w gabinetach logopedycznych obserwujemy skutki nieprawidłowego oddychania u osób dorosłych i dzieci. Jednak świadomość, jak możemy tę funkcję doskonalić, daje istotne możliwości terapeutyczne. Chociaż techniki oddechowe znane są od co najmniej 5 000 lat, to stosunkowo niedawno zaczynamy na nowo odkrywać ich wielką moc. W kulturach Wschodu od wieków oddech traktuje się jak energię życiową. Dziś ta intuicja znajduje swoje potwierdzenie w opracowaniach naukowych i jest wykorzystywana w różnych obszarach związanych ze zdrowiem człowieka. Jako specjaliści możemy i powinniśmy świadomie używać technik oddechowych w naszej codziennej praktyce. Należy jednak pamiętać o tym, że stosowanie oddechu do celów terapeutycznych bez należytej wiedzy, ukierunkowanej obserwacji w trakcie ćwiczeń, przy powielaniu często błędnych schematów, może wywołać niepożądane skutki
  • Dodatkowe ćwiczenie: Podzielona rozsypanka

    Cel: Utrwalanie wymowy głoski [ʒ́] w zdaniach prostych.Polecenie: Zgodnie z numerami zapisanymi przy zdaniach, wpisz właściwe wyrazy z ramki. Przeczytaj głośno utworzone zdania.

Aktualnie przeglądasz

Wrzesień 2021 - Nr 30
APA 30 okladka.300_Strona_1