Dziecko niepełnosprawne w rozumieniu oświatowym to dziecko niesłyszące, słabosłyszące, niewidzące, słabowidzące, niepełnosprawne ruchowo - w tym z afazją, niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, z autyzmem - w tym z zespołem Aspergera i z niepełnosprawnością sprzężoną, co oznacza, że jednocześnie występują co najmniej dwa typy niepełnosprawności spośród wymienionych powyżej (np. upośledzenie umysłowe i niepełnosprawność ruchowa).
Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju wymaga powołania stosownego zespołu, w skład którego wchodzi m.in. logopeda. Czy jednak musi być to logopeda zatrudniony w przedszkolu? A może wystarczy specjalista oddelegowany ze współpracującej z przedszkolem poradni psychologiczno-pedagogicznej? Sprawdzamy, jakie rozwiązania w tym zakresie obowiązują w przedszkolach publicznych i niepublicznych.
Przedszkole, w którym ma być prowadzone wczesne wspomaganie rozwoju dzieci musi spełniać dwa podstawowe warunki. Po pierwsze: konieczne jest zatrudnienie wykwalifikowanej kadry; po drugie: dysponowanie odpowiednimi pomieszczeniami. Przedstawiamy szczegółowe zasady organizowania WWR w przedszkolu.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.