• Strefa LogopedyStrefa Logopedy
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Kreator
    kart pracy
  • Terapie
  • Certyfikowane
    e-szkolenia
  • Pytania Czytelników
  • Teczka logopedy
    • Wszystkie dokumenty
    • Logopeda w placówce oświatowej
    • Kwestionariusze, badania, testy
    • Kontakt z rodzicem
    • Badania przesiewowe
  • Blog
  • Słowa kluczowe
  • kompetencje językowe

kompetencje językowe

gotowość do nauki czytania

Rozwój kompetencji językowych w przedszkolu a gotowość do nauki czytania i pisania

Wiek 3–6 lat to okres intensywnego rozwoju kompetencji językowych przedszkolaka, m.in. artykulacji, dialogu, gramatyki czy świadomości fonologicznej. Harmonijny rozwój kompetencji językowych przedszkolaka z różnych obszarów w wieku ok. sześciu lat procentuje gotowością do nauki czytania i pisania – do nauki w szkole.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak wygląda rozwój umiejętności językowych dzieci w wieku przedszkolnym?
  • Jakie aspekty rozwoju sprawności językowej są istotne, by dziecko osiągnęło gotowość do nauki czytania?
  • Jakie ćwiczenia i zabawy warto proponować dziecku, by stymulować rozwój kompetencji językowych w celu uzyskania gotowości do nauki czytania?
  • Jak ocenić gotowość dziecka do czytania?
  • Kiedy warto rozpocząć naukę czytania?
  • Dorota Dudzińska
  • 27 marca 2025 r.
  • Blog
2939

Informacje

  • Oferta
  • Redakcja
  • Prezent powitalny
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Pomoc
  • Kontakt
  • Współpraca

Partnerzy

Kontakt

  • Wiedza i Praktyka
    ul. Łotewska 9a
    03-918 Warszawa
  • Centrum Obsługi Klienta
    Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
    Telefon: 22 518 29 29
    Fax: 22 617 60 10
  • Email: [email protected]

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Logo WiP

Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?

Włącz powiadomienia

Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.