Zapraszamy do zabawy! Rozwiąż krzyżówkę. Wyślij hasło (wraz ze swoim imieniem i nazwiskiem) e-mailem na adres: [email protected] do końca bieżącego miesiąca. Wygraj atrakcyjne nagrody.
Poznaj najnowsze porady dla logopedy.
Polecenie: Dziecko ma za zadanie pokolorować lody zgodnie z wybranym przez siebie kodem:• zielony – smak jabłkowy,• czerwony – smak truskawkowy,• brązowy – smak czekoladowy,• żółty – smak cytrynowy,• różowy – smak arbuzowy,• niebieski – smak gumy balonowej.
Polecenie: Do czubka różdżki należy dokleić wąskie i długie paski bibuły. Powinny one być przyklejone jedynie na początku, tak by swobodnie zwisały i powiewały, gdy dziecko będzie na nie dmuchać.
Cel: tworzenie wspólnego pola uwagi, nauka relacji naprzemiennej, rozwijanie rozumienia i kreatywności, motywowanie do mówienia słów: dół, kop, tu, mały oraz naśladowania dźwięków zwierząt.
Cel: rozwijanie języka czynnego, rozumienia, naprzemienności w zabawie, kreatywności, wyszukiwanie tych samych elementów.
Cel: doskonalenie gestu wskazywania, nauka relacji naprzemiennej, wzbogacanie zasobu słownictwa, w tym nauka proszenia jeszcze, daj.
Cel: doskonalenie pamięci wzrokowej, poszerzanie słownictwa, odtwarzanie wzoru, naśladowanie.
Cel: usprawnianie pracy narządów artykulacyjnych, doskonalenie percepcji wzrokowej, nauka naprzemiennego działania.
Cel: rozwijanie słownictwa biernego i rozumienia; określenie cech: mały, duży; określanie stałości przedmiotu – jest/nie ma.
Cel: rozwijanie słownictwa czynnego i wyrażeń dźwiękonaśladowczych: mało, dużo, woda (plum plum), ciepła, udało się, leje (lululu, bul bul), łał, oj; wysyłanie sygnałów niewerbalnych (gesty) i werbalnych, m.in. jeszcze, pomóż mi, stop; tworzenie wspólnego pola uwagi i relacji naprzemiennej.
Cel: „Moja pierwsza planszówka” to bardzo prosta gra planszowa. Uczy naprzemienności w relacji, czekania, cierpliwości, pomaga tworzyć wspólne pole uwagi. Planszę można wykorzystać do ćwiczeń utrwalania gestu wskazywania wraz z werbalizacją „tu” oraz do rozwijania słownictwa i rozumienia. Jako pionki warto wykorzystać małe laleczki, zwierzątka lub tradycyjne pionki, które logopeda ma w wyposażeniu gabinetu. Dobrze jest nadać im proste imiona, np. Buba i Asia.
Cel: rozwijanie mowy – wyrażenia dwuelementowe, doskonalenie motoryki małej.
Polecenie: Kolorową kostkę należy wyciąć wzdłuż przerywanych linii, zagiąć wzdłuż linii ciągłych, złożyć i skleić. Aby zachowała trwałość, można ją uprzednio zalaminować. Dobrym pomysłem jest także skorzystanie z dostępnych w wybranych sklepach dużych kostek z kieszonkami do wkładania treści na każdą ściankę.
Komunikowanie interpersonalne11 wymaga nie tylko kompetencji językowej, czyli znajomości systemu języka, zasad i reguł, ale także kompetencji komunikacyjnej, która jest konieczna do odczytywania intencji, interpretowania gestów, mimiki, tonu głosu.
© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.