NUMER WRZEŚNIOWY "Słyszeć nie znaczy słuchać, bo słuch jest zmysłem, a słuchanie sztuką. O PERCEPCJI SŁUCHOWEJ"

Dodano: 25 sierpnia 2022
percepcja słuchowa

We wrześniu 2022 roku mam przyjemność oddać w Państwa ręce 42 numer miesięcznika Strefa Logopedy, którego treść dotyczy
rozwoju, zaburzenia i terapii percepcji słuchowej. Autorki niniejszej publikacji przygotowały obszerny artykuł, w którym przybliżają zagadnienia związane ze słuchem, m.in.:
• przedstawiają i charakteryzują rodzaje słuchu,
• przybliżają informacje o rozwoju percepcji słuchowej u dzieci,
• opisują przyczyny i obraz zaburzeń percepcji słuchowej,
• proponują sposób postępowania w trakcie diagnozy,
• informują o możliwych formach stymulowania rozwoju oraz terapii zaburzeń percepcji słuchowej dzieci.

NUMER WRZEŚNIOWY "Słyszeć nie znaczy słuchać, bo słuch jest zmysłem, a słuchanie sztuką. O PERCEPCJI SŁUCHOWEJ"

 

Autorki przygotowały materiały pomocne w procesie diagnozy zaburzeń słuchu m.in. Przesiewowy kwestionariusz ryzyka CAPD
do wypełnienia przez rodzica oraz Algorytm postępowania dla logopedy w przypadku podejrzenia zaburzeń przetwarzania
słuchowego. Część praktyczna zawiera liczne karty pracy z ćwiczeniami, których celem jest usprawnienie określonych funkcji słuchowych, oraz plakaty. Zapraszam także do zapoznania się z materiałem dodatkowym zamieszczonym na stronie www.strefalogopedy.pl.

 

Autorki numeru

Agnieszka Gajdemska-Koguciuk - Logopeda ogólny, surdologopeda, diagnosta zaburzeń przetwarzania słuchowego (APD), Provider ATS Neuroflow, diagnosta i tera­peuta Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansen IAS. Współwła­ścicielka poradni „Progres Centrum Wspomagania Rozwoju Dziecka i Rodziny” oraz Pracownik Uniwer­syteckiego Centrum Klinicznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w Katedrze i Klinice Otolaryngologii. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z autyzmem, zaburzeniami przetwarzania słucho­wego, niedosłuchem, ORM, dysleksją.

Klaudia Zakrzewska - Absolwentka Logopedii z audiologią oraz Neurologopedii na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Na co dzień pracuje w „Progres Centrum Wspomagania Rozwoju Dziecka i Rodziny” oraz w jednym z warszawskich przedszkoli publicznych. Specjalizuje się w terapii logopedycznej dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju mowy i komunikacji społecznej. Szczególnie bliska jest jej praca z dziećmi z zaburzeniem ze spektrum autyzmu oraz opóźnionym rozwojem mowy.

Słowa kluczowe:
percepcja słuchowa

ZABURZENIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ A ROZWÓJ MOWY

ZABURZENIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ A ROZWÓJ MOWY
Sprawdź »