Najpierw Dubaj, a teraz Londyn! Polskie programy SPE z kolejnym wyróżnieniem

Autor: Artykuł sponsorowany

Dodano: 20 marca 2024
Najpierw Dubaj, a teraz Londyn! Polskie programy SPE z kolejnym wyróżnieniem

Pod koniec 2022 roku w Dubaju seria programów mTalent została uznana przez międzynarodowe jury konkursu GESS Education Awards za najlepsze programy terapeutyczne na świecie. Teraz rozwiązanie polskiej firmy Learnetic zostało docenione w Londynie prestiżową nagrodą Bett Awards.

Najpierw Dubaj, a teraz Londyn! Polskie programy SPE z kolejnym wyróżnieniem

Kumulacja najważniejszych nagród edukacyjnych na świecie to wyjątkowe wydarzenie dla całej polskiej oświaty. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę ostatnie 5 lat, kiedy to na półki twórców programów mTalent trafiły również nagrody BELMA (Best European Learning Materials Awards) oraz ERA (Education Resources Awards).

Na temat nagród wypowiedziała się Monika Zielińska-Miętkiewicz, redaktor naczelna publikacji SPE w Learnetic: „mTalent to najnowocześniejsze multimedialne pomoce wspierające terapię. Zostały stworzone przez specjalistów z ponad 30-letnim doświadczeniem w tworzeniu takich produktów, przy ścisłej współpracy z aktywnymi terapeutami, nauczycielami, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, ośrodkami akademickimi, badawczo-rozwojowymi i medycznymi z całej Polski. Na tę nagrodę pracowało więc spore grono ludzi.”

Warto odnotować, że tegoroczne wyróżnienie w ramach Bett Awards w Londynie to już druga taka nagroda dla serii mTalent. Pierwsza została wręczona w 2021 roku w kategorii „Special Educational Needs Solutions” (ang. specjalne potrzeby edukacyjne – rozwiązania). Tym razem programy mTalent dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi otrzymały prestiżową nagrodę Bett Awards 2024 Finalist w kategorii „SEND Resources Products & Services” (ang. specjalne potrzeby edukacyjne i niepełnosprawność – zasoby, produkty i usługi).

Argumentując swój wybór, jury Bett Awards zwróciło uwagę na kilka głównych funkcjonalności serii – „mTalent oferuje pakiet programów dostosowanych do potrzeb nauczycieli i terapeutów poszukujących zaawansowanych narzędzi i solidnego wsparcia dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i niepełnosprawnościami. Zbudowany na łatwo adaptowalnym frameworku HTML5, mTalent jest kompatybilny z komputerami, smartfonami, monitorami interaktywnymi i tabletami we wszystkich systemach operacyjnych”.

Co jeszcze stoi za sukcesem serii mTalent?

Nauczyciele z pewnością doceniają prokonsumenckie praktyki twórców, którzy zapewniają bezterminową oraz wielostanowiskową licencję, dzięki czemu nauczyciele i terapeuci mogą skupić się na pracy z podopiecznymi – bez zmartwień o ważność programu. Dodatkowym atutem są bezpłatne aktualizacje, które sprawiają, że oprogramowanie jest stale wzbogacane oraz dostosowywane do najnowszych wytycznych.

Kolejne nagrody dla serii mTalent z pewnością są ogromną motywacją dla autorów, o czym świadczy stale rosnąca baza programów. Obecnie to już blisko 30 propozycji dla osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – zaczynając od najmłodszych i kończąc na młodzieży oraz dorosłych. W ofercie znajdują się programy z obszarów logopedii, autyzmu, percepcji wzrokowej i słuchowej, koncentracji, matematyki oraz nauki czytania i pisania.

Aktywna Tablica 2024, czyli najlepszy czas na zakup programów SPE

Uruchomione niedawno dofinansowanie Aktywna Tablica 2024 (ostatni rok obowiązywania tego programu) to bardzo dobry moment na zakup rozwiązań dla SPE. Szkoły podstawowe mogą w ramach tego dofinansowania wydać do 43 750 zł na zakup pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii – takich jak seria mTalent. Wnioski można składać do 15 maja. Wszystkie informacje o dofinansowaniu Aktywna Tablica, harmonogram, a także wzory wniosków znajdziesz na stronie www.aktywnatablica2.pl.

Źródło: https://bettawards.com/finalists-2024/

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)

„TO, ŻE MILCZĘ, NIE ZNACZY, ŻE NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA”. KOMUNIKACJA WSPOMAGAJĄCA I ALTERNATYWNA (AAC)
Sprawdź »