Zapraszamy do wysłuchania szkolenia pt. „Czas pracy i urlop wypoczynkowy nauczyciela logopedy” autorstwa radcy prawnego, specjalisty prawa oświatowego Michała Kowalski. Specjalista wyjaśnia m.in.: Ile wynosi pensum nauczyciela logopedy? Jakie zadania statutowe szkoły może realizować logopeda i czy może otrzymywać za nie dodatkowe wynagrodzenie? W jaki sposób ustala się wysokość pensum łączonego? Czy i kiedy logopeda może pełnić godziny ponadwymiarowe i doraźne zastępstwa? Czy nauczyciel logopeda może „odebrać” dzień wolny ze święto przypadające w weekend?
Zapraszamy do udziału w szkoleniu pt. „Pacjent z zaburzeniem funkcjonowania stawu żuchwowo-skroniowego u logopedy” autorstwa Anny Karaś. Specjalistka szczegółowo omawia następujące zagadnienia: budowa stawu skroniowo-żuchwowego; mechanika ruchów mięśni żujących; narząd żucia i układ stomatognatyczny; wady zgryzu; wpływ zgryzu na narząd żucia; bruksizm, clenching; objawy dysfunkcji w obszarze czaszkowo-żuchwowo-kręgosłupowym.
Nie każdy pacjent czuje potrzebę komunikowana. U małych dzieci, pacjentów z zaburzeniem ze spektrum autyzmu czy tych z głęboką niepełnosprawnością niełatwo dostrzec przejawy chęci nawiązania kontaktu. Zapraszamy do udziału w szkoleniu autorstwa Renaty Bronisz pt. „O intencji komunikacyjnej”.
Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania szkolenia pt. Zwykła niepłynność mówienia, a jąkanie. Ekspertka, dr Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska omawia m.in.: klasyfikacje zaburzeń płynności mowy, cechy jąkania, cechy fizjologicznej niepłynności mowy, czynniki powodujące występowanie obu typów niepłynności, epidemiologię.
Terapia logopedyczna skupia się nie tylko na pracy z dziećmi. Coraz częściej z pomocy logopedy korzystają pacjenci w podeszłym wieku. Wśród nich liczna grupa to osoby z zaburzeniem mowy wynikającym z demencji. Zapraszam do obejrzenia i wysłuchania szkolenia autorstwa dr Pauliny Wójcik-Topór pt. Mowa pacjenta z demencją. Obraz choroby, diagnoza i terapia logopedyczna.
Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania szkolenia pt. „Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim. Oddziaływanie logopedyczne”. Autorka Renata Bronisz w przejrzysty sposób omawia zasady diagnozy i terapii logopedycznej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania szkolenia pt. „Wstęp do komunikacji alternatywnej i wspomagającej, czyli o co chodzi z tym AAC” przygotowanym przez p. Katarzynę Rogozińską. Webinar przeznaczony jest w szczególności dla terapeutów mowy, którzy rozważają rozpoczęcie pracy terapeutycznej z wykorzystaniem metod wspomagających mowę czynną.
Szkolenie autorstwa Marceliny Przeździęk pt. „Dziecko ma trudności z rozszerzaniem diety – perspektywa neurologopedy” to źródło najważniejszych z punktu widzenia terapeuty informacji o normatywnym przebiegu i możliwych zaburzeniach w rozwoju procesu karmienia. Autorka porusza kwestie m.in.: - holistycznego patrzenia na warunki do rozwoju umiejętności pobierania pokarmu, - związku motoryki dużej i motoryki małej z procesem rozszerzania diety, - oceny gotowości do rozszerzania diety, - sposobu diagnozowania zaburzeń karmienia.
Zapraszam do zapoznania się z treścią szkolenia pt. „Ortodonta kieruje pacjenta z wadą zgryzu do logopedy – zadania logopedy” autorstwa dr Agnieszki Banaszkiewicz. Pani doktor udziela odpowiedzi na nurtujące najczęściej logopedów pytania, dotyczące sposobu zorganizowania i poprowadzenia terapii logopedycznej pacjenta z wadą zgryzu lub będącego w trakcie leczenia ortodontycznego.